Praktik & Vittsjö
Publicerat den

Hej regniga måndag! 

Jag är ute på praktik just nu men har lite rast. Vad passar väl bättre än att uppdatera bloggen lite nu när jag ändå har tid?! :) 

Det var två svårväckta barn i morse som verkligen inte ville gå upp. Läggningen blev sen igårkväll vilket bevisligen satte sina spår. Henry brukar oftast vara mer lättväckt, men i morse slutade det med att jag fick bära upp honom och ha honom i knät för att han skulle vakna! Klockan 7:00.. Och Julia var som vanligt omöjlig att få upp! :') Kanske borde införa läggdags redan vid 19? Istället för 21.. Det är sent jag vet.. men det är svårt att få barnen i säng när det är så ljust ute. Det blir liksom fel för dem.. Själv kunde jag inte somna sen heller! Kan det ha berott på att hela familjen sov fram till 9 den morgonen tro? 

Ovan ser ni i alla fall bordet som vi köpte i lördags. Är så nöjd! Förhoppningen var att jag skulle få tag på ett svart, men hepp.. tror det har utgått?! Men vitt blev faktiskt riktigt snyggt det också tycker jag!  Vi ska köpa en rund liten spegel och sätta över bordet, men det får vänta tills nästa månad då pengarna är schlutt! Det går inte jättelångsamt att göra slut på CSN. ;) Även om det är den högsta summan jag någonsin fått ut i månaden. 

Fy vad regnet smattrar mot fönstren. En gubbe här på praktikplatsen tyckte att vi skulle sätta på vindrutetorkarna förut, haha. Smart! Men sålänge min trädgård får gratis vatten så klagar inte jag. Hoppas att gräset som vi sådde tar sig riktigt ordentligt nu. 

Min ekonomiska sida valde att inte ha igång värmepumpen inatt. Något som jag djupt ångrade i morse då undervåningen liknade ett kylskåp. Riktigt kallt! Övervåningen däremot var behaglig, och det är ju ändå där vi sover. Men för fuktens skull så satte jag på pumpen innan vi for iväg förut. Hoppas på ett varmt hem i eftermiddag! 

Kram på er :) 







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?