En vecka kvar!
Publicerat den

Oooh..
 
Nu närmar det sig hörrni! Om bara en vecka sitter jag i skolan och förhoppningsvis ska det bankas in lite vett i skallen på mig. Med posten idag kom ett brev från skolan, men lite information samt en lista över den kurslitteratur jag behöver få fram till och med måndag. JÖSSES. 10 böcker ska jag ha! Och vet ni hur DYRT det är? Jag är mållös. Vissa böcker ska även användas till andra ämnen längre fram, så det känns ju bra. Men 10 böcker till 1 kurs..? Jag känner mig redan nu körd. Lite trist, men det känns som att jag inte kommer ha en chans. VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ? 
 
Är det här verkligen rätt? Det handlar om att ta hand om människor. Jag som inte ens kan ta hand om mig själv ibland. Men jag ska verkligen ge det en chans!
 
Senare i veckan {när barnbidraget har kommit} ska jag åka in till Skövde och införskaffa mig lite fräscha grejer. En praktisk och snygg väska som jag kan använda, ett par nya skor så att jag slipper låna Davids converse, samt ett par snygga byxor är tanken. Mitt första intryck får gärna vara allt annat än en trött småbarnsmorsa. ;}
 
Nu: ut på jakt efter böcker!




 Weronica

Alltså, det där med kurslitteratur är ju sjukt jobbigt ibland. Men det är sällan alla böcker faktiskt behövs så mycket att man behöver köpa alla. Jag väntar ofta ett litet tag tills kurserna har kommit igång ordentligt med att köpa hem alla böcker, och då bara de jag faktiskt tror jag kommer använda. För som sagt, det blir väldans dyrt annars. Kan ju vara en idé till nästa gång kanske :P

Lycka till i alla fall!

Svar: Ja jag fick en chock när jag läste det, haha! 10 böcker till en kurs liksom? Men jag har hejdat mig! Ska kika på stadens bibliotek idag för där tror jag att jag kan hitta lite! Och antecknar jag från föreläsningarna så kanske jag kommer långt med det också. :) Tack för tipset! =) Och tack! Det kan behövas, haha :)
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?