Henrys dop
Publicerat den

Jag har ju ännu inte skrivit om Henrys dop, det måste jag självklart göra!
 
Henrys dop ägde rum söndagen den 8 september i Grevbäcks kyrka. Solen sken och det var strålande väder. Så pass skönt att ytterkläder inte behövdes. Vi hade bjudit in nära & kära och vi blev en ca 45 personer allt som allt. Alltifrån mina släktingar till Davids släktingar, mina vänner & Davids vänner. Alla var så finklädda och hade med sig fina presenter! ♥

Under stora delar av lördagen hade jag, David och Davids mamma varit i församlingshemmet intill och gjort i ordning. Ändrat om bord och stolar, dukat och piffat till! Davids mamma gjorde verkligen en jätteinsats och det blev så himla bra! Tack! ♥ Jag hade tänkt beställa ljusblå servetter med Henrys namn och dopdatum skrivet på, men eftersom de var så himla dyra så fick det bli blåvitprickiga servetter från Hem & Hobby istället. Jättefina, faktiskt! :} Dessutom fina ljusblå sidenband som låg över långborden, meed ljusstakar och små blomkrukor på.

Det serverades smörgåstårtor som både jag & David, min mamma och Davids moster & mamma har gjort. Supergott! Finns det något godare? :D Till efterrätt bjöds det på bullar, hallongrottor, drömmar & chokladbollar. De tre förstnämnda kakorna stod min farmor för! Oerhört goda, och vilken tur vi har att få sådan experthjälp! Hade vi haft tårta även till efterrätt hade det nog blivit lite tårta på tårta. Man blir ju precis proppmätt av smörgåstårta!

Själva dopet inne i kyrkan gick strålande. Henry sa inte ett ljud, inte ens när prästen höll honom och tog vatten på hans huvud. Nappen var dock i hela tiden, lite tråkigt! Men annars hade han nog protesterat. ;} Henrys fina faddrar Frida & Magnus var på plats också, samt deras barn. Lille E sov i bilstolen längst fram i kyrkan, och Julia & L stod där framme och skötte sig väldigt bra. Lite bus blev det såklart, men det var enligt mig bara mysigt! :} Då blev det inte lika stelt!

Jag läste någon liten vers i början, och strax efter läste även gudmor Frida en text. David ville helst inte säga någonting, haha, och likaså gudfar Magnus. Men David fick i alla fall berätta namnen på Henry, och Magnus hällde upp dopvattnet! :} Namnen är: Henry Wilmer David.

Prästen som vi hade var jättebra tycker jag. Han drog verkligen inte ut på det, utan pratade fortfortfort vilket gjorde att dopet inte heller blev långtråkigt! :}

Dopklänningen som Henry hade var helt ny! Hans farmor hade sytt den och den blev så himla fin. En blå underklänning, och sedan ett vitt, tunt tyg över. Samt blå sidenband och virkade band i fram. Den passade perfekt till vår lille pojke! Och det som är så bra är ju att om något annat barn i framtiden ska använda den, så är det ju bara att byta färg på underklänningen om man vill ha den till t ex en tjej!

Under fikat efteråt åkte dock klänningen av, och ersattes med en liten smoking! Så snygg! :}

Här kommer lite bilder, tagna av flera personer:

 
 
 
Henry däckade under fikat, alldeles utmattad! :} Snodde bilden från Cajsas instagram ;} ♥


Tack alla inblandade för en fantastisk dag! Och tack för fina presenter! Nu längtar jag om möjligt ännu mer efter ett eget rum till Henry  ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?