En lista medan Julia sover
Publicerat den

Vad heter ditt barn?
Julia Björkman

När var du beräknad att föda?
22 maj 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Ja det gjorde hon!

Hur stor var barnet vid födseln?
51 cm och 3700 gram

Hur lång tid tog förlossningen?
14 timmar allt som allt. Hade krystvärkar i 30 min.

Tog du någon smärtlindring?
Massagedusch, lustgas och epidural

Är du tillsammans med barnets pappa?
Japp det är jag! :) <3

Tog ni reda på könet?
Nej, det fick bli en överraskning. Kaaanske att jag tar reda på könet om jag får ett till barn nångång, men första fick bli en överraskning.

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
I början trodde jag en flicka, men resten av tiden trodde jag att det var en liten grabb!

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Det var nästan helt bestämt att bebisen skulle heta Leon, men sen blev det en liten tjej och då fick vi tänka ut något annat haha! 

Hade du en svår graviditet:
Nej det vill jag verkligen inte påstå. Illamående de första 17 veckorna men resten gick kanon. Var lite tröttare än vanligt och hade halsbränna i slutet, men det är ju sådant man får räkna med.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja det vill jag ha! Syskon  till lilla Julis!

Har du fått några bristningar?
Japp, på hela kroppen. Det är väldigt fult!

Var du nervös inför förlossningen?
Nej. Inte ens när jag låg där i förlossningsrummet var jag nervös. Vet inte riktigt varför, men jag hade väl ingen anledning till att vara det!

Hade du några cravings?
Nej inte direkt. Sötsugen men det är jag ju alltid. ;D

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Lite chockade men ändå glada!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Runt 5 veckor!

Hur mycket gick du upp i vikt?
Ca 20 kg.

Hur länge ammade du?
Har ammat hela tiden så mycket jag kan. Men Julia är ett litet matvrak så hon dricker en halv liter ersättning/dag också.

Vem är barnet mest lik?
Både mig och Johan har vi hört! :) Det är kul tycker jag.

Vad är det bästa med att ha barn?
Det är så mysigt och fantastiskt. Att se henne le, försöka prata och utvecklas varje dag slår allt!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Ingenting om jag ska vara ärlig! Om jag måste komma på något ändå så är det väl i så fall att det aldrig blir särskilt mycket vila och sovande eftersom Julia går i första hand och vaknar på nätterna mm, men det visste jag ju redan när hon låg i magen så att!

Är ditt barn döpt?
Nej, men hon ska döpas i början av september!

Hur gammalt är barnet nu?
11 veckor och 2 dagar, för att vara exakt! ;)

Gammal bild pga. brist på andra..








 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?