Onsdagen i ord
Publicerat den

Hej på er

Mitt förra inlägg slutade lite hastigt haha, men så blir det ibland när man har ett litet barn.
Dagen har hittills spenderats tillsammans med Ida och Leo i alla fall, vi hade det kul som vanligt! Kände mig lite tråkig eftersom jag fortfarande är lite hängig och trött, men det gick nog bra ändå tror jag, haha. Vi var bland annat i Stadsparken och på ICA och där handlade jag mig lite mat för dagen; köttbullar i sås, så mumsigt! Är proppmätt nu.. På ICA så var det nästan skrattretande hur galna vissa människor är. I och för sig så var det nog fel på de här människorna.. Först kom en tjej fram och stack ner handen i vagnen för att typ, känna på Julia? Jag agerade snabbt i alla fall och drog bort hennes hand och sa att Julia sov. Då försvann den där tjejen, som tur var! Sekunden senare så kommer det fram en tant och börjar fråga massa saker också. Om det var en tjej osv.. Jag hade fullt upp med min plånbok då så jag gick bara därifrån. Vart är respekten? Jag har aldrig gått fram till barnvagnar och glott ner i dem. Det är lite väl påträngande tycker jag. Dessutom är jag inte särskilt intresserad av det heller.. Jag kanske är konstig, men nu vet jag i alla fall att det är ganska jobbigt så jag är glad att jag inte är sån! ;}

Huu.. mycket text!
I alla fall..

Sitter och tittar igenom inläggen från MVC, det är roligt! Egentligen måste ju en graviditet vara det mest spännande man kan vara med om som kvinna? Inte? Jodå! :D Fan vad glad jag är att jag skrev ner allt som rörde graviditeten, så roligt att titta på i efterhand. Vad man tänkte och sådär. Men vad arg jag blir nu i efterhand när jag vet hur det känns att föda. Barnmorskan tryckte ju svinhårt precis över blygdbenet för att jag skulle känna hur det kändes på ett ungefär. In my ass.. Känslan var inte alls likadan och jag fick blåmärken där HELT i onödan. Bitch..

Detta skrev jag någon gång i slutet av graviditeten:
"
Usch, jag vill INTE vara nervös, men det är nästan svårt att låta bli. Det kommer göra så ont... jag kommer känna mig så klen som antagligen kommer ligga där och skrika för full hals! Jag har ju dock lovat mig själv att inte skrika av smärta, jag måste hålla det!"

- Jag skrek inte, jag lyckades! :D








 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?