Vara bäst = ha det bästa
Publicerat den

Det är en liten grej jag har funderat över ett tag vad gäller mammor och barn. Det är inget som jag själv lider av, men jag har inte kunnat undgå att tänka på det och märka det bland andra människor. Det jag pratar om är dyra saker. Det kan gälla lite allt möjligt; barnvagnar, kläder, nappar, nappflaskor, leksaker osv. Det känns som att vissa mammor vill skämma bort sina barn ordentligt och köpa det dyraste av allt. Det är ju bra, eftersom barnet får bra saker! Men samtidigt känns det som att de gör det bara för att få status och visa sig vara bättre än de som inte har allt det där dyra och bästa. Och i smyg typ klanka ner på de som inte har det allra dyraste.

Jag tillhör det gänget som inte har särskilt dyra saker, men däremot väldigt mycket saker. Barnvagnen kostade 4000 kr istället för 10 000 kr. Kläderna är inte från de allra bästa märkena men de håller bra i alla fall. Babygymet är i plast från Biltema och kostar inte flera hundra kronor det heller.

Är inte så säker på vad jag vill få ut av det här inlägget egentligen. Det är väl bara en grej jag har tänkt på gissar jag. Att det ibland känns som att folk skaffar barn bara för att få hög status genom att köpa de dyraste grejerna. Och tänk vad olika det är bland alla gravida kvinnor! Vissa börjar vagga och få ont såfort de får reda på att de ska ha barn, medan vissa går och är som vanligt i stort sett hela graviditeten. Där gled jag ifrån ämnet, men jag kom bara att tänka på det!

Det jag ville säga i det här inlägget var väl att man inte behöver ha det allra dyraste för att vara en bra mamma. Jag tror på att kärleken till sitt barn är det allra viktigaste. Barnet kan åka omkring i en skottkärra med en filt i om det vore så illa, jag tror bara att barnet skulle uppskatta det faktiskt! En kul grej, haha!








 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?