Bekräfta känslorna
Publicerat den

Aah! Är det bara jag som inte förstår mig på den nya profilen på facebook? Jag har inte skaffat den och vill inte göra det heller. Jag tycker att en är sjukt jobbig att se på! En härlig liten inledning på det här inlägget.. ;)

I dag skulle jag egentligen haft körlektion, men eftersom Johan inte kunde ta hand om Julia och ingen annan heller, så fick jag ringa och ställa in den tidigt i morse. Usch, jag vill verkligen ha mitt körkort nu, nu, NU! Får börja läsa i teoriboken snart också så att jag kommer någon vart. Dock tycker jag att jag lärde mig en hel del under teorikursen som jag gick på, så helt pantad är jag inte inom ämnet. :)

På förmiddagen var jag nere på Ung mamma-grupp med Ida och Leo. Julia hoppade återigen i hoppgungan och det är så himla roligt tycker hon! Hon skrattade högt flera gånger, den lilla sötisen! Vi snackade en hel del med Ulla & Anders som är där nere, och i dag var ämnet barnuppfostran. Hur ska man egentligen göra i alla olika situationer man hamnar i med sina barn? Bekräfta känslor var det viktigaste vi pratade om. Oavsett vad barnet är på för humör, om det är argt, irriterat, ledset, besviket osv, så gäller det att man berättar för sitt barn att man förstår det! Det är ett hett tips till er om ni har barn! :)

T ex:
Fall:
Barnet är argt eftersom det inte får glass innan maten.
Tillvägagångssätt:
berätta för ditt barn att du förstår att det är argt eftersom det inte får glass som han eller hon så gärna vill ha och är så sugen på, men kom med en bra motivation till varför det inte kan få glass just nu. Som i det här fallet; vi ska snart äta mat och mat är jättebra eftersom man växer och blir stark av mat!

Vem är jag att sitta och skriva om detta egentligen? Jag har aldrig uppfostrat någon innan och jag vet inte ens om det här fungerar, men jag ska försöka!! :D

Kram, sålänge!



 NATTA

jag har skaffat den nya, och jag HATAR den.

Mitt tips är, skaffa den inte om du inte stör dig på orginalet.

Man fattar inget, och hittar inget heller för den delen.

Tog mig 10 minuter att hitta knappen där man uppdaterar sin satus :o



kram



URL: http://nataalief.blogg.se/


 Johanna

jag har skaffat den nya på FB, men jag är inte helt övertygad, men kanske lär mig =)



URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se


 Mirre

jaha finns det nya på fecbook, har inte jag hajjat, haha. Men sitter typ aldrig där, så det blir ikke aktuellt skulle jag tro



Ohh vad nyttigt det låter som du varit på idag =D

kramar



URL: http://myflowergirl.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?