36 grader i solen
Publicerat den

Idag har det varit alldeles sjukt varmt och kvavt ute. Termometern visade 36 grader förut.  Nästan likadant väder som det var igår. Har spenderat hela dagen utomhus i trädgården och inte gjort särskilt mycket. Jag läste ut boken Den dubbla tystnaden av Mari Jungstedt. Den var väldigt bra, en typisk kriminalroman. Jösses jag har läst så många kriminalromaner i mina dagar att jag börjar tröttna lite på dem faktiskt, de flesta är uppbyggda på samma vis. Ibland har de nästan samma handling också, bara det att namnen och platserna har olika namn.. Jag borde nog börja med en ny genre, frågan är bara vilken..

Skrev inte så mycket om gårdagen märkte jag! Jag var ju som sagt ute på en promenad med Ida och hennes son. Det var jättetrevligt och jättevarmt! Fullt med folk eftersom det var slöjdmässa så det var lite bökigt att ta sig fram med barnvagnarna. Dock var vi inte de enda med barnvagnar.. jag tyckte att var och varannan människa gick omkring med sina vagnar. Julia var superduktig och låg och sov mestadels hela tiden. Det finns en Gud trots allt! Jag bad och bad innan jag gav mig av att Julia skulle vara lugn och sova i vagnen, och inte börjar skrika och hålla full låda hela tiden. Jag blev bönhörd! :}

Julias farfar och Lena var här en sväng tidigare idag. Julia fick jättefina kläder av dem! Blommigt och rosa, det gillar jag (och Julia också förhoppningsvis). Julias gammelfarmor var också här (min farmor) och hade med sig ett gäng kläder också, kanon! Herregud nu vill/kan jag inte ta emot mer. Jag måste få känna på hur det är att köpa något själv, annars kommer jag alltid tro att alla andra fixar allting åt mig. Jag vill handla blöjor och mat själv, känna att jag ändå är så pass vuxen.. Dock får jag ju samtidigt vara väldigt tacksam för allt jag fått, självklart! :}

Det kom ju ett litet åskväder förut också (skönt med lite blåst och regn!), med en hel del vackra blixtar! Fick tyvärr ingen bild på dem eftersom jag stod och höll i Julia under tiden, däremot fick jag några fina på himlen när det drog ihop sig. ↓






 Mia - 17år och Mamma till William och Marcus!<3

Okej :).



Mitt första barn, William.. planerade vi.

Vissa kan tycka att det är idiotiskt att planera barn vid 15års ålder. Och nu i efterhand förstår jag alla dessa människor som tänkte så när jag hade babyfeber och var gravid som 15årig.



Men jag är uppvuxen ensam med min mamma. Och jag har alltid haft ett tomrum inom mig, som jag aldrig kunnat sätta fingret på.



När jag träffade min pojkvän/barnens pappa så var det helt sjäälvklart att vi skulle ha barn. Vi hann vara ihop i 9månader innan jag blev gravid, och under dessa 9månaderna hade vi noga gått igenom allt som hör med barn och graviditet till. Ekonomi, skola, jobb, osv..



Allt gick verkligen fin fint, trots att jag endast var 16år när jag födde vår William. (Pappa Niklas var endast 17år.) hehe.



Dock så var inte vårt andra barn Marcus planerat.

Vi hade sex med kondom, och på något konstigt vis så lyckades jag bli gravid. Vi funderade länge på om vi skulle behålla eller abort. Till slut kom vi fram till att det här vad guds vilja, och att vi skulle kämpa för de lilla livet han gett oss.



Nu idag, 17år och två barn.. funknar alldelles utmärkt. Dock skulle jag inte rekomendera andra 15åringar eller 16åringar att skaffa barn så tidigt. Men alla väljer ju sin egen väg att gå här i livet :).



Blev ett långt svar, hehe.

//kram, Mia



URL: http://snuttegubbe.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?