Längtar!
Publicerat den

Jag längtar tills jag slutar amma!
Jag tycker verkligen att det är supermysigt och visst är det helt underbart att kunna mata sitt barn, men jag har en grej på G som kräver att jag inte ammar. Jag ska gå ner i vikt, och det ska jag göra ordentligt! "Ät nyttigt, motionera och lev sunt" fungerar inte för mig så det är inte ens någon idé att försöka. Har på tok för dåligt tålamod för sådant. Äter man nyttigt och motionerar ordentligt ska man {enligt mamma} endast gå ner 2 kg i månaden. Det har jag inte tid med! Man vet ju aldrig när man mister livet, kanske redan i morrn? ;O

Ska inte heller ta en massa bantingspiller utan det jag ska göra är att använda mig av Nutrilett. Har hört att det ger en riktig rivstart och det är just det jag behöver! För märker man snabbt resultat blir jag glad och uppmuntrad till att fortsätta äta nyttigt och sådär! Så, när Julia är tillräckligt stor för att mer eller mindre klara sig utan bröstmjölken så kör jag igång!

Min värsta mardröm är att om 20 år sitta och säga något i stil med: jag gick ju upp väldigt mycket under graviditeten och de där envisa kilona har aldrig försvunnit! Haha, jag ska visa att man kan vara en fräsch mama. ;) Men det lär ta ett tag att komma dit.. :P

Åh, jag är taggad!:D




 Sophie mamma till Nellie

Jag hade tur som rasade i vikt när jag ammade.

Fast det blev lite väl mycket till slut. absolut inte med flit, jag åt som vanligt, gick ner till 48 kg :S men har gått upp till mitt normala igen mellan 50-52 kg :) va inget kul när alla jeans var för små! :)



URL: http://beylejd.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?