Ultraljud 8/12 -10
Publicerat den

Igår var jag på ultraljud, och fick bekräftat att jag är i vecka 16. (16+3 idag)

Det var verkligen en upplevelse må jag säga. Så otroligt hur man med hjälp av ljudvågor kan se barnet, dess rörelser och framför allt så otroligt tydligt! Klockan 8 på morgonen hade vi tid, och både Johan och mamma var med mig.

Jag fick en svinkall gel på magen (jag var iskall i flera timmar efteråt) och den kladdade riktigt ordentligt. Barnmorskan var duktig på det hon gjorde, och hon kunde inte så några fel. Hjärtat, hjärnan, ryggen och låret såg bra ut, det kändes så skönt. Dock är det ju inget 100 % undersökning, men skulle det vara något riktigt allvarligt problem så skulle de ju se det. Men det var det inte, och det var ju skönt det.

Fortfarande har jag INGEN aning om vad det är för kön, men det lutar åt en kille. Det spelar hur som helst INGEN roll, jag kommer älska det lilla livet lika mycket oavsett kön! Konstigt vore det väl annars...?!

Det beräknade födelsedatumet är 22 maj (Johans pappas födelsedag..haha) men jag känner på mig att det blir försenat. Hela tiden har jag haft den 2 juni i tankarna, och skulle det mot all förmodan dyka upp något då så betyder det att barnet är 11 dagar sent - precis som jag var! :D<3


Hur som helst så är jag så OTROLIGT lycklig nu! Ingenting kan förstöra det. Igår när jag stod och duschade så tänkte jag på allt bra som händer nu, men framför allt att barnet mår bra. Det är det som betyder mest för mig just nu!
Jag tänkte att skulle jag sumpa mitt tal och prov så gör inte det någonting, vad är väl ett G egentligen? Vad är ett IG?

Jag hade mitt tal idag, och fick MVG. Jag fick reda på min uppsats i svenskan och där fick jag VG+. Jag fick reda på provresultatet i företagsekonomin och där hade jag IG. Jag är lycklig! <3 Lycklig kyckling.. :P

PUSS <3






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?