Julia 15 månader ♥
Publicerat den

I dag är min älskade lilla tjej hela 15 månader. Tiden går och går och går.. Hon lär sig mer för var dag men i dag blev jag uppriktigt chockad när hon till och med skruvade på en kork. Alla ni som har små barn eller har haft små barn vet att de får D-droppar dagligen fram tills de är ca 2 år. Den lilla flaskan i alla fall, den lekte Julia med i morse och hon brukar kunna trycka dit korken rätt bra. I morse lyckades hon dock skruva (!) på korken så att den satt fast ordentligt. Dessutom! Nu i kväll borstade hon sina tänder. Inte bara det att hon höll i tandborsten och bet på den som hon brukar göra, utan hon riktigt borstade fram och tillbaka. Och spottade efteråt.. ;} Ojoj, mycket text här märker jag, men jag är i extas! ;}

Ni kanske undrar vad bilden på vattnet och båten gör i det här inlägget, men jag tyckte att den var fin. Antingen är det mamma eller pappa som har tagit den, och jag var tvungen att testa en ny action i photoshop som jag nyss lärde mig. Man gör bilden lite mer somrig, helt enkelt. Tyckte att den var fin!

För övrigt så är mitt hår nyfärgat, men det återstår att se i morgon om resultatet blev lyckat. Har inte fönat det eller något, brukar sällan göra det. Allt för att håret ska må så bra som möjligt. Alltid balsam vid dusch, sällan hårfön och nästan aldrig plattång. Däremot tonvis med spray... där sprack allt! Varje dag, spray här och spray där. Haha, men det är faktiskt ett måste! Eftersom jag otroligt nog har rätt många hårstrån fortfarande, och att de är rätt långa, så ligger håret oftast platt mot huvudet vilket inte riktigt passar mig. Därför måste jag ha volym, och då är spray ett lämpligt alternativ. Tänkte faktiskt boka en klipptid i dag, men när jag väl kom dit så hade de lunchstängt! Typiskt! Fast det var nog lika bra.. har varken tid eller råd så jag undrar fortfarande varför jag ens tänkte tanken..

En liten notis till mig själv: hade jag skrivit lika många ord i ett worddokument nu som jag nyss skrev i det här inlägget, då hade min inlämningsuppgift varit färdig! ...!!!

Med det säger jag gonatt och önskar er alla en fin kväll/natt! :)



 Jeanette

Söt snigel sådan har vi här hemma på gården också.. har upptäckt att mycke lika finns det :D



URL: http://aurorasmamma.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?