En dag på IKEA
Publicerat den

Åh vad jag älskar när saker & ting är enkla. Tänk om allting kunde vara enkelt, vad lätt allt skulle vara!? Hihi, men ibland behöver nog vi alla ett par prövningar - för att lära sig liksom! Erfarenhet ger vishet, inte sant? :}
Nåja, nog babblat om det!

I måndags började min nya kurs och jag stormtrivs redan. Har en lärare som verkar trevlig {vi får se om jag ändrar mig när han har rättat min första insändningsuppgift..} och uppgifterna är s i m p l a. Gjorde precis närvaroprovet och hade 1 fel. Damn! Men aja, det är inte hela världen..  Liiiite tråkigt är det, kan jag erkänna. Jag svarade att det inte fanns några daghem på 1950-talet men det var visst fel. Slarvfel av mig som inte läste i boken ordentligt. Skärpning! Hur som helst så verkar kursen väldigt intressant. Barn, kultur - och fritidsverksamhet! Tänkte även läsa franska & spanska senare i höst, men vi får se om jag hinner ändra mig.

Dagen har i alla fall spenderats i Jönköping tillsammans med mamma, David & Julisbulis. IKEA & A6 stod på schemat och det var ett mycket mysigt besök. Först åt vi frukost på restaurangen. Klockan var väl omkring 10:56 när vi kom dit, och frukosten slutar gälla kl 11:00. Ibland ska man ha flyt! Köpte på mig lite smått & gott, men hamnade under 500-lappen som tur var. Julia fick dock ett par nya dojjor, modell Adidas - strl 23. Fötterna växer så att det knakar. Lila och fina är de, visar någon gång. Hon går riktigt bra i dem! Det är inga jobbiga snören eller så, utan endast kardborre!

Köpte en sånhär:

Det kan mycket möjligt vara ett av de mest onödiga köp jag någonsin gjort, men jag tänkte att den kunde vara smidig att ha. Man delar äpplen med den, haha. Tänk vad bra att ha en sådan i väskan när det krisar! Tar till och med bort kärnhuset - kan det bli bättre? ;} Om den mot all förmodan skulle vara oduglig så blir mitt liv inte så surt ändå. 19 kronor gav jag för den, det kan jag leva med. Köpte även en röd matstol som Julia kan använda hos David ♥, och en söt liten korg att lägga leksaker i. Och en sånhär:

Julia älskar den! Hamrar för fulla muggar!! Rörigt inlägg, ber om ursäkt för det!
Men vad gör man inte..

I morgon ska jag göra någonting skönt, nämligen en ansiktsbehandling! Ååh jag längtar. Fick ett presentkort på det för bra längesen. Det kan ha varit när jag fyllde år, jomen så var det nog! Gött att rensa bort lite skit!! Hoppas inte att det gör alltför ont bara? Har hört att det kan svida till rätt bra om de klämmer porer och såndär snuskigt.

Later! :}



 Emelie

Gjorde en ansiktsbehandling på "susannas hudvård" som ligger vid trudes frisörer på commerce! Kan säga att jag fick mer finnar av att göra behandlingen tyvärr, haha! Hoppas att din ansiktsbehandling blir/blev bättre! Men skööööööööööööööönt var det verkligen, helt underbart :)



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?