Det första dagisbesöket
Publicerat den

Här har ni nordens mest aktiva bloggerska! Saknar ni mig nåt tro? Hähä.. ;}

Tänkt som jag skrev förut, skriva lite om dagisbesöket som ägde rum tidigare i dag.
Jag och Julia tog på oss ordentligt med kläder och vandrade iväg de hundra meterna som vi har till dagis. Tar ungefär två minuter. Smidigt! När vi kom dit var barnen ute och Julia var lite blyg till en början när vi pratade med en av fröknarna. Men ju mer tiden gick, desto mer nyfiken blev hon och gick till och med bort från mig för att titta på barnen eller leka i sandlådan. Jättekul ju! Julia som annars är ganska harig av sig. ;}

Dagiset har precis flyttat till ett rött, mysigt hus som är i lantlig stil! Alldeles nyrenoverat och precis i min smak. Inte så jättestort, men i och med att det inte är så många barn, 20-25 st, så räcker det till ändå. Ska jag vara ärlig så hade jag inte sökt till det dagiset faktiskt, men kom ändå in där. Antagligen beroende på att vi bor så himla nära! Men det blir inte alltid som man tänkt sig, och det här kan nog bli riktigt bra tror jag!

Det är ett Ur- och skurdagis vilket innebär att de är ute väldigt mycket. De har till och med sängar ute på verandan och egna sovsäckar. Det gillar jag! Julia sover ute nu med så fort vi har chansen. Mycket bättre med frisk luft ju! :D

Eftersom jag studerar på halvtid så har Julia rätt till 20 timmar i veckan. Dessa tänkte jag dela upp som såhär: 09-14, mån-tors. Vad tror ni om det? 5 timmar om dagen och dessutom en ledig dag med mamma! ♥ Jag är faktiskt väldigt nervös över att det kommer vara jobbigt att lämne henne. En och annan tår faller säkert nerför mina kinder. Men jag ber till gud och HOPPAS att Julia kommer trivas där, få många nya kompisar och tycka att det är roligt!

På tal om något helt annat så tänkte jag på en grej förut i dag. Hur föräldrar klär sina barn... Jag kanske inte är rätt person att uttala mig om det eftersom jag gärna klär på Julia ett lager för mycket, men jag reagerade i dag på hur få barn det är som använder någon form utan halsduk!? Helt bara i halsen är de! Overall och mössa och vantar, men ingenting för halsen... Jag har alltid trott att man blir sjuk lättare om man har en bar hals och nacke. Jag kanske har fel? ;O Är det något som ni har reagerat på?

Julia inskolning börjar inte förrän i januari/februari, men vi ska gå dit någon mer gång och hälsa på innan det är dags! :}



 Melinda - Mamma till Maja ♥

9-14 måndag till torsdag är ju dom tiderna man får ha om man pluggar som du! om inte jag får nå jobb har jag samma tider till Maja. Dock är vi aldrig där till 9.00, utan snarare till 9.30. Hur känns det nu då att Julia ska börja på dagis? Gör det ont i mammahjärtat?



URL: http://melindawingren.blogg.se/


 Cajsa

kul att du bloggat ;) jag tror nog det blir superbra med ur och skur! Precis som jag sa från början :) hoppas hon hittar massa nya kompisar!! :)



URL: http://cajsacajan.blogg.se/


 Emelie

blir galen på människor som inte klär sina ungar ordentligt. Klart de måste ha halsduk på sig när det är kallt! Och kul att du bloggar, har typ kollat här 10000000 gånger om dagen efter ett inlägg ;)



URL: http://ladylonglegs.blogg.se/


 Hanna

Låter som bra tider :)



Ur och skur hade jag med valt om vi bott i Hjo :) Blir säkert bra!



Kram



URL: http://hanniie1-blogspot.com


 Beatrice, mamma till Devin och Lili.

Devins dagmamma rekommenderar inte halsduk. Det är lätt att barnen fastnar och stryps eller liknande säger hon, men något som vi istället ska skaffa är en fuskpolo till Devin :)



URL: http://beabus87.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?