MVC - ett annat besök!
Publicerat den

Då ska vi se här nu då.
För det första så har Julia inte sovit på hela eftermiddagen vilket har betytt lite datorsittande. Jag tänkte att vi skulle reda ut lite vad som har hänt de senaste dagarna eftersom ni antagligen inte har en susning om det, inte alla av er i alla fall. ;}

Egentligen har ni kanske inte med detta att göra, men vatusan - det är väl bara bra att dela med sig av sina erfarenheter! Då får ni ju reda på något som ni kanske inte visste innan och sen är ni kanske inte lika rädda eller fundersamma längre! Okej, nu till saken: i går satte jag in en spiral. Jag har tänkt på det länge och tänkte faktiskt sätta in en redan i höstas. Dock ångrade jag mig eftersom jag ville att min kropp skulle återställa sig helt efter graviditeten och ville därför ha mens ett par gånger innan. Så nu har jag haft det 4 gånger och tänkte att det kunde vara på tiden nu!

Hade bokat tid och i går var det dags! Var ganska nervös innan eftersom gynundersökningar inte är mitt största intresse! Usch! Jag tycker att det är så obehagligt när barnmorskan grejar med alla "verktyg" där nere mellan benen! Fast jag älskar min barnmorska! Hon är väldigt lugn & trygg och berättar alltid exakt vad hon gör. Mitt i själva proceduren så börjar jag känna en mensvärkliknande känsla som sedan går ut i låren. Uuuh - minnen från förlossningen! Jag tänker alltid tillbaka på förlossningen med positiva tankar, men när man får utstå lite av den där känslan igen så är det inget kul. Just i den stunden kände jag mig väldigt nöjd med ett barn och kände absolut inte för ytterligare en graviditet och förlossning! Men jag lär väl ångra mig... ;}

Jag vill/ska inte gå in på allt för många detaljer, men själva insättandet kändes faktiskt inte! Det var efteråt som jag hade ständig mensvärk och kände mig lite konstig. Men som barnmorskan sa: du har nyss fört in ett helt främmande föremål i din kropp, inte undra på att den reagerar!

Läste på om eventuella biverkningar efter ett insättande av en spiral, men jag har inte fått några speciellt hemska biverkningar faktiskt. OM det nu inte är så att halsont och feber råkar vara biverkningar? Jag vaknade i morse av att jag inte hade någon röst nämligen. Ytterst jobbigt eftersom jag ska vara med Ida och Malin på fredag! Jag som har längtat så! Jag kan/får/ska inte vara sjuk nu!! Hoppas att det bara är några konstiga biverkningar som släpper under natten!

Så, nu har jag en spiral i alla fall och den håller i 5 år.
Hade en väldig tur eftersom jag köpte den nu när jag är 19, alltså kostade den 25 kr. Hade jag köpt den när jag varit 20, då hade den kostat över 1000! Lucky me! :} Fast jag vill inte ha 5 år mellan barnen, men det får framtiden visa!





 Sophie mamma till Nellie

Jag har med spiral. En hormonspriral :)

Kanon, så slipper man glömma piller haha :D



URL: http://beylejd.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?