Recension av Close-up +10
Publicerat den

Tvspelsweb ni vet? Den sidan är ju jag lite smått förtjust i och beställer nya grejer i parti och minut. Ett stjärnfilter beställde jag först av allt, sedan ett close-up filer +10. Filtret är som ett förstoringsglas och ju högre siffra det är, desto närmare objektet kan man komma! Det är hur bra som helst och jag ångrar inte en sekund att jag köpte det! Så himla roligt att fixa & trixa lite med kameran och inte alltid köra på samma sätt. Hoppas att ni ser den markanta skillnaden på bilderna nedan! Det är mitt fina örhänge som jag fick av Marie i julklapp. :}

Jag har även tagit bilder på vattendroppar med detta filter, det blir kanonfint! Har man lite fantasi så är det bara att köra på! :}

För det här filtret betalade jag 169 kronor, men då har jag också en väldigt stor storlek. Ø72 mm har jag. Storleken beror på hur stort objektivet är, och ju mindre det är, desto billigare är det! Har du till exempel storlek Ø52 mm så är det en hel hundralapp billigare! Såhär ser du storleken. [LÄNK]

 




 Mirre en dalkulla bakom linsen

Finfiina bilder och mans er verkligen att du kommer närmare, har också ett kitt med sådana =D



bra alternativ på macro =D



URL: http://myflowergirl.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?