Dag 03 – Mina föräldrar
Publicerat den

Då var vi redan inne på dag 3 och i dag är det lite info om mina föräldrar som gäller!
Jag tänkte att jag ska vara snäll och inte gå ut med deras riktiga namn [även om de flesta som läser bloggen nog vet vad de heter] så jag skriver istället deras smeknamn.

Min mamma kallas för Sippan av en del i vår släkt och hon är född -68. Hon har mörkt, axellångt hår och är ungefär 170 cm lång. Hon är snäll, smart, rolig, hjälpsam och vi i familjen brukar ofta "mobba" henne för att hon inte kan peka ordentligt. När hon tror att hon pekar rakt fram så pekar fingret istället åt höger/vänster/uppåt osv. Haha :') Hon brukar skylla på sin dåliga syn! ;) På sin fritid brukar hon fixa i hemmet & trädgården [inredning, blommor osv.] och hon är även intresserad av historia. Hon är skitbra på latin!! Eller i alla fall de orden som gäller kroppen eftersom hon är läkarsekreterare.

Min pappa Lorse är född i slutet av dec -64 så vi kan nästan säga att han är -65! Även han har mörkt, dock inte axellångt hår [fast det hade han när han var ung...] och är ungefär 180 cm lång. Även han är snäll, smart, rolig & hjälpsam! Man skulle väl kunna säga att han är fotograf, även om hans arbete innehåller en hel del annat göra, och han är intresserad av fordon! Garaget är fyllt av bilar & motorcyklar och genom åren har vi även haft båt! Jag och Adam brukar "mobba" honom för sitt sneda lillfingrer eftersom han näst intill skar av det med kniv när han var liten.

Haha, nu kanske ni tror att det enda vi gör i vår familj är att mobba varandra, men så är det inte! ;) Det är bara vår humor, typ... ;P

Mamma och pappa är inne på sitt 23:e år tillsammans och de är förlovade. Med andra ord så är inte vi någon sådan familj som tycker följande: "förlovar man sig så gifter man sig inom 1 år." Är glad över att de har hållit ihop hela tiden så att jag inte har behövt flänga omkring mellan flera hem och fått extramammor och extrapappor. Även om det säkert inte är något fel med det heller, ibland! Jag menar inte att låta elak, men jag är som sagt glad över att de har det som de har det! :} Nu vet ni lite mer om dem!

En bild från i dag






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?