Dag 04 – Mina vänner
Publicerat den

Jag har aldrig varit själv. Varken på dagis eller i skolan. När jag var liten var jag rädd för att vara själv, eller snarare att vara utanför, därför såg jag alltid till att jag hade någon nära till hands. Då kände jag mig trygg! Dock var det ett helvete varje morgon innan skolan när jag inte visste om mina kompisar skulle komma eller inte. Jag ångrar att jag var så rädd för att vara ensam! Det är ju inte farligt?! Jag ska se till att lära Julia att det inte är farligt att vara själv!

Hur som helst. På något sätt har jag alltid hamnat i en trio, förutom under lågstadiet då jag ständigt var med samma tjej. Under mellanstadiet var jag alltid med två tjejer som vi kan kalla för I och E. Dock gled vi ifrån varandra i slutet och under högstadiet hade jag två nya, fina vänner. Cajsa och Marie! Vi var alltid med varandra och hade alltid skoj. Tyvärr började vi alla tre i olika klasser under gymnasiet och det, plus en hel del läxor, gjorde att vi knappt sågs något alls. Jag och Cajsa träffades ibland på bussen på väg hem, men annars sågs vi inte särskilt mycket.

Under gymnasiet träffade jag 2 nya kompisar! Emelie och Anton! Vi hittade på mycket kul tillsammans och även om det gick lite upp och ner för oss ibland så är vi kompisar fortfarande! Gud vad jag skriver kortfattat här... men det är så lätt att det blir för mycket text!

Nu efter gymnasiet så har jag träffat 2 supermorsor! Ida och Malin! Är så jäkla glad över att jag känner dem och att vi är så bra vänner. Det är skönt att man har något gemensamt med andra, särskilt när man är rätt ung.. Var nästan lite rädd i början när Julia precis var född, för jag kom ju på att jag inte hade en människa att umgås. Nu när jag har blivit äldre så har jag inga problem med att vara ensam, men det kan ju vara roligt att träffa någon ibland i alla fall. Och vilken tur jag hade som fick kontakt med de här underbara tjejerna! ♥

Jag vet inte riktigt varför jag ständigt hamnat i en trio, men det har fungerat bra för mig faktiskt! Och säkerligen har jag lärt mig något utav det! ;)

Sedan har jag ju Johan också. Honom får vi inte glömma bort! ;) Sägs det inte att man ska vara bästa vän med sin partner? Han är min bästa vän i alla fall! :} Just nu! ;) Haha nä, skämt åsido! Men ibland blir jag lite grinig, han med...

Förlåt nu om du som känner mig sitter här och läser och ser att ditt namn inte finns med! Notera dock att jag tagit med de som jag umgåtts allra mest med! Självklart finns det andra kompisar runt omkring som man ofta pratar med osv, men dessa som jag skrivit är de mest centrala! :}




 Malin

Åh söt du är! är så glad över att jag träffat dig också!!



URL: http://malinpaulssons.blogspot.com


 Cajsa

högstadiet var toppen ;) hoppas vi kan ses mer när jag flyttar tillbaka till Sverige :D <3



URL: http://cajsacajan.blogg.se/


 Milja

Lite dissad känner jag mig faktiskt ;P



URL: http://fedtothelions.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?