Dag 08 – Ett ögonblick som jag vill minnas för evigt
Publicerat den

Nu kanske ni tycker att jag låter som alla andra som har barn, men ett ögonblick som jag faktiskt för alltid vill minnas, det är Julias förlossning! Det var en stund med mycket smärta och inte särskilt trevligt egentligen i och med en massa blod och spyor, men det var ju ändå helt fantastiskt! Ett nytt litet liv kom till världen!

Julia föddes kl 19:17 en solig lördagkväll den 22 maj år 2010. Hon låg med ansiktet uppåt i magen så under en period där på dagen så kämpade jag med att försöka få henne att vända på sig. Det gick också, efter ett par vändningar från sida till sida och lite gungande på en pilatesboll. Skönt!

Under hela graviditeten hade jag ställt in mig på att stå på knä och "pressa ut henne", men så blev inte fallet. På grund av oerhört värkande lår så fick jag bedövning där vilket gjorde att jag inte hade någon som helst ork i knäna för att orka stå på dem. Istället fick jag ligga på min högra sida samtidigt som jag fick böja upp mitt högra knä mot min haka och krysta allt vad jag hade. Haha, det funkade ju det med, även om det säkerligen såg roligt ut. Jag kan nämligen tänka mig att jag hade mer än 10 dubbelhakor just vid det tillfället. Dessutom var jag så otroligt trött efter över 14 timmar med värkar hit & dit, bedövningar, ovärda toalettbesök m.m.

Hur som haver så är det en dag som jag vill minnas för alltid. Att få se hennes underbara lilla kropp med en sådan himla perfekt hud och färg. Hennes svullna ögon som inte riktigt orkade öppna sig, men som ändå kisade lite för att hon var nyfiken på mamma och pappa. Hennes mörka hår som var grunden till hennes namn, i alla fall för min del. En sådan skör liten kropp som vi skulle ta hand om. Jag hade aldrig någonsin hållit i en sådan liten bebis, och jag hade ingen aning om hur, vad och när jag skulle göra saker.

Julia var 51 cm lång, hon vägde 3 700 gram och hade ett huvudomfång på 36,5 cm. Så himla underbar & perfekt!

Julia dagen efter, i sitt allra första klädesplagg! ♥
Låt mig aldrig glömma denna dag!







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?