Dag 13 – Den här veckan
Publicerat den

Man kan väl tolka den här rubriken lite som man vill, men jag väljer att skriva om vad som hittills har hänt den här veckan.

Måndag:
Hade en körlektion i Skövde och efter det mötte jag upp Johans mamma. Vi handlade lite och begav oss sedan hem mot Hjo igen. Under eftermiddagen var Ida och Leo här en sväng, sedan tog vi sällskap hem till hennes fastän att jag svängde av och träffade Lollo på gymet. Det var ZUMBA-time. Usch, vad det är jobbigt! Kollade lite på Familjen Annorlunda under kvällen också, samt tog en dusch.

Tisdag:
Jag försökte på en någorlunda bild på min "outfit" och testade då fjärrutlösaren till kameran. Den funkade bra! Jag solade solarium som jag för övrigt har blivit lite beroende av. Det är inte färgen man får som gör att jag är beroende, utan det är själva grejen med att ligga där, koppla av och lyssna på radion. 20 minuters lugn & ro, det kan kroppen behöva ibland.

Onsdag:
gick iväg till Arken tidigt på förmiddagen och var där en stund med Ida och Malin och deras barn. Vi fikade, Julia gungade i hoppgungan och under eftermiddagen var vi på besök hos Carro och hennes barn. Fick jättegod mat och hade det trevligt.

Torsdag:
fick lite extra sovmorgon eftersom Johan sov över och vid lunchtid tog jag mig en promenad ner till körskolan och pluggade där lite. Teoriprovet närmar sig.. Klarade nu även C-delen och det känns väldigt skönt! Hade sedan dubbellektion och jag körde mycket på landsväg och fick öva på att svänga till höger och vänster, och även på på- och avfarter.

Blev avsläppt vid KSS och orienterade mig sedan ner till hennes avdelning och var med henne en sväng på jobbet. Vi åkte sedan till Elins Esplanad där jag skulle möta en människa som sålde barnvagnen som jag tjatat om. En trevlig man var det som jag träffade, och jag köpte vagnen! 1 700 kr gav jag för den, mycket prisvärt! Snyggare vagn har väl rullat på denna jord, men den är verkligen bra, ordentlig och bekväm!

Kom hem och träffade en sönderriven Julia som hade råkat komma lite för nära inpå katten. Några rivsår på kinden blev resultatet, men hon överlever! Dessutom har hon börjat prata! Babababababababa, låter det ur hennes lilla mun. SÖTT!

That's my week, än så länge! ;)



 Sophie mamma till Nellie

Ååh solarium...det var ett tag seda. får nog bli ett besök på ett snart :D men jag lyckas ALLTID bränna mina kinder och näsan. hur kort tid jag än ligger där :P likadant på sommaren, alltid efter en dag ute så är jag lite gulligt röd haha :D skönt att det går bra med körkortet. här koim det så mkt snö så i stan har det inte blivit av att jag bokat tid. för dom kan liksom få undan all jävla snö. men med morfar körde jag i tisdags. och det gick kanon fast än det var längesedan jag körde. så det känns kalas. bara det att jag inte pluggat nått än ;) haha. Kram!



URL: http://beylejd.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?