Dag 17 – Mitt favoritminne
Publicerat den

Oj jösses. Mitt favoritminne? Jag har så många fina minnen!
Ett som dock är oerhört härligt var när jag var lite mindre, kanske 13 eller något i den stilen. Då hade jag en sköthäst som hette Klumpen. Han var en gammal man, han! 31 bast blev han. En New Forest. Jag minns en gång när jag skulle hämta in honom från hagen och han kom springande mot mig när han såg mig. Det värmde mitt hästhjärta att se honom så glad trots att han hade ont i lederna och knappt kunde lyfta på benen. ♥

Inom samma ämne kan jag även tillägga när jag stod och kramade om honom i hans box. Han hade ett fönster som vätte ut mot en äng och där stod han och tittade ut. Det var som att vi båda visste att han inte hade så lång tid kvar, och att han njöt av den allra sista tiden. Jag är glad att jag fick dela den med honom.

Har givetvis många andra fina minnen med människor inblandade, men det är ändå något särskilt med just djur. Love them!



 Sophie mamma till Nellie

Nämen nu blir jag tårögd!

Fina hästen! jag är så känslig haha :)



URL: http://beylejd.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?