Dag 25 – Hemma hos mig
Publicerat den

Har tyvärr inga bilder just nu på mitt hem, men jag bor i en grön villa i ett villaområde tillsammans med en massa andra gröna och röda hus. Eller, när de byggdes var alla röda och gröna, men nu i efterhand vill vissa familjer vara coola och byta färg till något annat coolt, typ beige, gul, mörkare grön, ljusare grön osv. Tummen upp för dem! ;} Skulle vi måla om vårt hus någon gång så skulle det garanterat bli ljusare, kanske vitt? Det är fräscht! :}

Inne i vårat hus så har vi en ganska lantlig stil med många stilleben - framför allt burkar! Min mamma är galen i burkar av alla dess slag, fast helst ska de vara blommiga! :'D I fönstret står det blommor, på borden ligger det dukar och vi har fondväggar i en hel del rum! Här inne i datarummet har vi en röd fondvägg... tittar man för länge på den så får man ont i ögonen, haha. Vi har lyckats skapa en väldigt mysig hemkänsla här i huset vilket jag tycker om. Det märks att folk bor här, om man säger så.

I mitt och Julias rum är inredningen lite blandad. Mysig, med mycket färger och leksaker! Vita möbler med undantag för ett träfärgat bord intill fönstret, dock med vita ben! Jag ville måla det vitt, men det fick jag inte eftersom mamma vill använda det sen när jag har flyttat. Dessutom ärr det så gammalt och "unikt" att det nog var finast att ha i originalfärg.

Trädgården bestod till en början av mycket gräsmatta och en hel del träd. Nu har många träd tagits ner och ersatts av blommor, och en del gräsmatta har bytts ut mot grus. Fast vi har fortfarande mycket gräsmatta! :}

Här är ena delen av trädgården som mamma har knåpat ihop! ↑ Tjusigt va? :} Som ni ser så ligger husen ganska tätt. Ett typiskt svenskt villaområde med andra ord. Lite mysigt är det allt, fast lite störande också när man vissa nätter vill sova medan andra vill leva rövare och dunka musik..

Nu vet ni lite mer om mitt hem! :} Fråga om det är nåt! ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?