Heldag i Karlsborg
Publicerat den

Japp, som rubriken lyder så har jag och Julia spenderat våran dag i grannkommunen Karlsborg, tillsammans med min farmor! Vädret har varit underbart och vi har mestadels varit utomhus. Det gäller att passa på, märker ni att det redan börjar bli mörkare på kvällarna? Hur som helst så tror jag att Julia har haft en toppendag! Vi har lekt i en jättefin lekpark, med superfräscha klätterställningar, gungor och allt man kan tänka sig! Ett bad i Vättern hann hon med också. Det kan inte ha varit över 20 grader! Dessutom var vi vid kanalen och tittade på stora båtar och käkade glass. Tog lotter av några tanter och där vann jag 3 bollar till Julia som hon lekte med. 3 bollar för 2 kr, det kan det väl vara värt? ;} Dessutom blev tanterna överlyckliga över att få lämna ut en vinst, det hände tydligen inte alltför ofta?

Lite glass och sedan en tupplur för Julia. Min farmor har en kolonilott där vi sedan var och fikade och solade. Det är så fint där, med blommor och blader högt och lågt. Små minigrodor hoppade omkring som var mer än söta. Jag tog upp en, men den hoppade lika fort bort igen. Undrar hur många man trampar på som man inte märker? Hoppas att de hinner undan, men ibland undrar jag eftersom de verkligen är överallt! När Julia hade vaknat så kastade vi boll och drog sedan vidare till något som jag kallar farbrorlekparken. Jag tror ni förstår vad jag menar när jag säger att det är en träningsbana för militärer? En massa saker att hoppa över, krypa under osv. Jag och min bror lekte alltid där när vi var små, nåja, så gott det gick! Allting är ju så stort där så det är ju en omöjlighet att klara av hela banan! Det var i alla fall så som namnet farbrorlekparken uppstod. Julia var sjukt (!) bra på att gå balansgång. Självklart höll jag i henne, men hon satte fötterna framför sig och höll sig på plankan hela tiden. En blivande liten modell kanske? ;} Hihi.

En dag med sol, bad och lek! Efter ett bad nu på kvällen och lite lek & bus med sin pappa så sover hon gott i sin säng. Jag har dammsugit och torkat golven i hela huset och nu tittar jag på 2 ½ män.

Later!







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?