Ungdjävlar!
Publicerat den

En ny tradition har nyss blivit satt - moppeträff i Fröjered! Julia var där förra året {när hon verkligen var mini!} och det var hon även igår. Vädret var helt perfekt och där finns en liten lekplats och en sjö med brygga. Varför tog jag inte med mig en handduk/badkläder/extrakläder? Varför tänkte jag inte på att Julia antagligen skulle älska att springa omkring vid strandkanten och blöta ner sig fullständigt? Näe, bättre lycka nästa gång! Julia fick åka hem utan tröja eftersom den var blöt och alldeles sandig. Men vad gör det? :D Huvudsaken var att hon hade det roligt. Det var massvis med barn som badade. Eller förlåt - plaskade! Helt seriöst, de små idioterna sprang 1 mm ifrån mig och slängde sig i vattnet så att det skapades en tsunamivåg rätt över mig. Fyfan, ungdjävlar! Men jag förlåter dem. De fick Julia att skratta och då gör det ingenting att jag går omkring i ett vitt linne som blivit genomskinligt av allt sjövatten. :} Dessa barn var alltså inte i Julias ålder, utan 3+.

På tal om något annat så har jag för första gången i mitt tjugoåriga liv åkt och kört traktor hos Malin. Jag åkte dit för att hämta hem mina snoppar {visar senare..} och då passade jag på att åka lite traktor. De skulle ändå hämta en höbal så det passade ju ypperligt att jag testade lite. Som jag tjatat! ;} Julia åkte också men det var inte särskilt uppskattat. Ännu mindre uppskattat var det när jag skulle köra traktorn och hon fick vänta med Malin. Men, hon överlevde - och så även jag! Jag känner mig ibland väldigt töntig när jag knappt tål höra mitt barn skrika. Inte när det är ett ledset skrik i alla fall.. Är jag onormal?






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?