Honda Africa Twin
Publicerat den

En trött Julia somnade precis efter en hel flaska välling! Nu sover hon gott förhoppningsvis hela natten. Men det brukar inte vara några problem, det är ytterst sällan hon vaknar och gnäller nu för tiden. Ett tag vaknade hon alltid runt 5-6 och ville sova hos mig den sista timmen, men inte nu längre. Jag investerade i en ny nappflaska i dag, en MAM. Den är ju väldigt bra för barn som har ont i magen eftersom den har en ventil i botten som hindrar vakuum {alltså en massa luft som kan göra att barnet får ont i magen!}. Jag köpte den faktiskt inte på grund av det, utan för att den är så stor och bra. 260 ml går i den, och Julia brukar dricka 220 ml. Det brukar bli så trångt i den vanliga nappflaskan med allt vällingpulver som ska i {4 msk}, så jag är toppennöjd nu när det finns mer utrymme!  Haha, vilket i-landsproblem egentligen! Dock fick jag klippa ett större hål i själva nappen, det var ytterst litet och Julias välling som är ganska tjock går väldigt trögt igenom. Men med lite våld så! ;}

Okeeej, nog snackat om den där jäkla nappflaskan! ;}
I dag har varit en riktigt bra dag! Vi har träffat Angelica och det var jättekul! Vi gick i samma skola i grundskolan, men kände aldrig varann där. Som tur är finns internet och vi har pratat mycket där så det var jättekul att äntligen träffa henne! Vi fikade, åt mat och var ute och gick en sväng. Julia var inte på sitt bästa humör utan väldigt mammig, men så kan det vara. Hoppas att hon är lite gladare nästa gång vi ses! :}

När Angelica hade gått så fick jag tummen ur och sydde ihop åkpåsen till vagnen. Den hade spruckit lite, men efter att jag satte nålarna i den så är den så gott som ny! Hejjaghademvgisyslöjdochärsupergrympåattsy, eller inte... Det blev ganska fult faktiskt, med en vit tråd som är betydligt mycket vitare än själva åkpåsen. Men ärligt talat tror jag inte att någon lägger märke till det! ;}

Efter det gick vi iväg till Hem & Hobby, träffade Ida & Leo på vägen och köpte en trasmatta för 2oo spänn. Skitfrän, rosa bland annat. Den gör sig bra i köket. Hem & Hobby rekommenderar jag, bra inredningarprylar för bra priser. Affären finns bara i Hjo och i Skövde tror jag. Passa på att besöka det om ni har vägarna förbi!

Lekparken nästa! Julia och Leo lekte som tokar. Leo kunde till och med säga Julia. Det lät som det i alla fall. Tittut Julia, lät det som han sa hela tiden. Så sött! För er som inte vet det så är han ca 4 månader äldre än Julia. De har verkligen roligt ihop! Eller så roligt ihop som man kan ha det när man är så liten. ;} Kul att de har kompisar i så unga dar.. Hehe.

Bjuder på en bild från gårdagen ↓

Det ska börjas i tid!  Detta är Julias doppresent, en Honda Africa Twin som fram till hennes motorcykelkörkort förvaltas av hennes morfar! Hehe. ;}

Glöm inte Johan Falk sen! Serien borde döpas om till "Okeeej", det är tamejfan det enda de säger. Heeela tiden! Men jag tittar bara på Frank och drömmer mig bort! ;}

Jag vet inte om ni orkade läsa igenom allt, men ha en bra kväll allihop! Nu ska jag tömma ut badvatten och sedan ta mig något att äta. Puss och kram!



 Mia

Maximus har också den nappflaskan nånstans, jättebra och rymlig.. Jag läser alltid alla dina inlägg oavsett längd på dom ;) kraaam



URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/


 Melinda - Mamma till Maja ♥

Joel Kinnaman, muuuums...



URL: http://melindawingren.blogg.se/


 Hanna

Dom flaskorna hade jag till tove innan också, Men min lilla dam dricker 250ml, eller alltså 250ml vatten och sen 5½msk välling ;) Så dom flaskorna är för små då.. Så jag köpte MAMs flaska igen men då fick de bli utan hålen. Men de går bra ändå :)

Toppen flaskor :)

Nappen har jag sista storleken, den med X:et.. Något annat går inte :P



URL: http://hanniie1.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?