Gökboet
Publicerat den

Haha, i morse hände en såndär lustig grej igen! Ska man kalla det "tajming" kanske..
Jag satt i alla fall och åt frukost med Julia när jag börjar tänka på ämnet Socialpsykiatri som jag ju läser. Boken låg framför mig på bordet, kan vara därför! ;} Jag fortsätter i alla fall att fundera och tankarna leder mig in på filmen Gökboet, den med Jack Nicholson ni vet! Frågan som dyker upp i mitt huvud är: vad tusan heter den filmen på engelska nu då? Något med nest, det vet jag. Kunde för mitt liv inte komma på vad gök heter på engelska, men nu i efterhand och lite wikipedia så var det visst Cuckoo's. Skitsamma.

Radion var som alltid på och helt plötsligt hur jag hur den kvinnliga radioprataren säger: och så är det det här med gökarna! Deras ägg och blabla..Väldigt oskyldigt, men samtidigt lite kul att samma ord dyker upp så nära inpå! Det händer ofta för mig i vardagen faktiskt, att saker jag tänker på nämns i antingen tidningar, tv eller radio.

Har något liknande hänt er? :} Berätta! Så spännande.



 Wero

Den heter tillochmed One Flew Over the Cuckoo's Nest :)



URL: http://izredam.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?