Åt helvete
Publicerat den

Jag har pluggat hela kvällen! Är ikapp med det jag ska ha gjort tills i dag, men jag har ändrat inställning till plugget. Jag är verkligen inte på plugga-och-skriva-inlämningar-humör just nu. Befinner mig i fel fas i livet kanske. Det fungerar inte att vara mammaledig på dagarna och skriva hemska inlämningar på kvällarna, när ska jag vila? Jag tänker såhär: jag gör mitt bästa nu, men får jag IG så skiter jag i det. Jag vet ändå inte vad jag vill utbilda mig till och tänker inte ens utbilda mig inom den närmaste tiden. Jag vill hellre ha ett jobb, och till många jobb behöver man ju inte ens ett gymnasiebetyg. Visst, det är väl bra att ha det, men det behövs inte..

Deppigt värre, jag behöver pepp.




 Beatrice, mamma till Devin & lillan i magen ♥

Det är inte lätt att klara av skolan (eller arbetet) om man inte har någon motivation till det. Jag har sådana dagar jag också. Vet verkligen inte vad jag vill med mitt liv. Jag vet bara att jag mer än gärna vill jobba med barn. Kanske förskollärare? Jag har ju ett år på mig att fundera innan jag anmäler mig till några kurser, för det är jag säker på - jag ska börja plugga och ta igen mina gymnasiebetyg efter mammaledigheten.



URL: http://beabus87.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?