Vårruset 2011
Publicerat den

Skrev jag i går att jag hade varit motionen själv? Glöm det. Det var jag nämligen I DAG! Fyfaaaan vad jag har rört på mig i dag. Först gick jag till och från Arken i förmiddags som bara det är några km {vågar inte säga hur många, men över 2 i alla fall}. Sedan yrade jag omkring på IKEA med mamma i Jönköping. De höll på att bygga om där så vi hittade ingenting, haha. Vi gick i cirklar hela tiden så till slut fick vi fråga om hur tusan vi skulle ta oss ut {lite lätt panikslagna}. Hur som helst, hittade lite fina grejer, kan visa någon annan dag! Sedan gick jag ca 1 km bort till själva platsen där Vårruset skulle börja, och när vi stått där i regnet och väntat i ca 1 timme så var det dags för uppvärmning i form av zumba! Bara det var ju skitjobbigt, men rätt kul! :} Haha, jag gjorde bort mig lite i slutet. Alla skulle högt skrika I LOVE ZUMBA, men det fattade ju inte jag. Det var rätt brusigt ljud i högtalarna så jag trodde att man skulle ropa I LOVE SODA! Så det skrek jag, ett par tre gånger, innan jag fattade vad det egentligen var... Knäppgök!

Happ, sen i alla fall så vare dags för själva racet. Vi ställde oss i Springa-raden! Fanns "springa fort", "springa", "jogga" och "strosa". Det var ändå så möe folk så det var inte mycket springa som tur var! ;} Trångt men lite småmysigt. Vi sprang den första kilometern, sedan fick jag håll under bröstet och i höften. Ååååh, kände mig klen men kunde verkligen inte fortsätta springa. Mamma pinnade på medan jag gick någon km. Sedan bar det av igen! Allt som allt sprang jag kanske 3 km eller något, och hade en tid på ca 35 min. 5 km på 35 minuter. Jag är nöjd, och jag fick en medalj med blått band! Jag har inte sprunigt på jag vet inte hur länge, min kropp har nog fått en chock! Peter Siepen var där och snackade också, trevlig man! :D

Nu ska jag designa, hejsvejs! :} Hoppas ni haft en fin dag!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?