Torsdagen hittills
Publicerat den

Isbit är bara förnamnet.
Att det var kallt kunde jag väl räkna ut, men att det skulle vara så INNI HELVETE kallt, det kunde jag aldrig tänka mig. Jag tog med mig mitt barn ut till den lilla lekparken som ligger i skogen ovanför vårt område, och jäsiken vad det kändes. Inga vantar tog jag heller - osmart val. Julia däremot var klädd i både fleecetröja, jacka, täckbyxor, halsduk, vantar & mössa. Ingen overall, haha..

Håller för tillfället på att koka potatis och morötter. I dag blir det nämligen kolpudding till lunch. Samma som vi åt i går när vi besökte farmor under dagen. Det är så sjukt gott! Kan äta hur mycket som helst. Fast mätt blir man.. Men vilken sås! Gamla människor tar nog hem alla priser i att kunna tillaga såser, eller vad säger ni? Farmors och gammelfarmors såser är ju oslagbara. Förstår inte hur de får till det! Men gott, det äre! :D

För övrigt bör tilläggas att Julia är en riktig fena på att rita! I dag höll hon till och med pennan rätt och jädrar vad jag skrattade. Det såg så komiskt ut när en sån liten människa sitter med pennan precis som man ska och verkligen går in för att måla det finaste de kan. I det här fallet blev det några dallriga streck, men det mina vänner, det är sann konst! Haha, i alla fall för mig! ;} Tänk vad man uppskattar det lilla när man är mammaledig. Men det är bra, det ska man! Mina största problem i livet just nu är väl.. tjaao.. att vällingen ska bli för varm eller att potatisen ska koka över!

'Nough said.



 Emelie

ÄLSKAR kålpudding, så sjukt gott! Har fått lära mig på jobbet och göra lite "tantsåser" med grädde, creme fraich, lök och spa från köttet och lite andra tips å trix! Farmors trix är att steka köttet med katrinplommon och då blir spadet tydligen godare att göra sås på! Höhö



URL:


 Andrea

Var gärna med i min fototävling! Temat är höst.

Sista anmälningsdagen är i morgon! Direktlänk: http://addiisblogg.blogg.se/2011/october/fototavling.html



URL: http://addiisblogg.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?