Söndagsprat
Publicerat den

Nämeeen nu hinner jag ju skriva ett inlägg här :}

I dag är det söndag. Den sista söndagen som jag bor hemma hos mina föräldrar. Wow. Jag har bott här sedan våren -96 men nu är det alltså dags att lämna den trygga vrån. Ut för att försöka fixa mig ett eget liv tillsammans med min lilla familj, J och D. ♥ Har precis fixat mig en tavla som ska upp i vårt hem sen, men bara för att jag blev bönhörd angående vilket typsnitt jag skulle använda mig av så fungerar inte skrivarfanskapet.. -_- Surt! Men, jag kan säkert fixa några nya färgpatroner så att pappret kommer ut och kan ramas in! Som den "jude" jag är (haha) så vägrar jag betala flera hundra spänn för något som jag kan göra (nästan) lika bra själv och sätta upp på väggen. Lite photoshop bara - då fixar sig det mesta!

Min lilla goding har fortfarande lite feber. Dock inte lika hög som i går och förrgår vilket känns bra. Då är hon äntligen på bättringsvägen. Fast jag vet ju varför hon är sjuk, så det är ingen större fara. Jäkla spruta.. Men det känns ändå bra att hon får sprutorna så att hon slipper allvarliga sjukdomar senare i livet. Vaccinerar ni era barn? Eller är ni skeptiska till det? Själv vaccinerade jag mig inte mot svininfluensan. Av den anledningen att jag var gravid och inte ville föra in massa konstiga ämnen i min kropp. Det är jag väldigt glad för nu i efterhand. Dessutom tycker jag att det var läskigt eftersom det vaccinet fixades fram på typ, en timme? Näe, kanske inte, men snabbt gick det i alla fall! Och sjuk blev jag inte heller, helt fantastiskt!

Julia tog sig ett bad förut. Det var nog skönt. Hon älskar verkligen att bada. Ibland brukar jag filma det också eftersom hon även älskar att se sig själv på film. Jag vet inte om jag har nämnt det innan, men vi sitter som klistrade framför våra mobiltelefoner dagarna i ända. Julia ska titta på film efter film, om och om igen. Får hon inte göra det så rasar hennes värld sönder & samman. Haha. ♥ Tillbaka till badandet. Jag köpte ett balsam till henne nu i veckan eftersom hennes hår är så flygigt. Har hittills använt mig av Barnängens schampoo och balsam i ett, men nu köpte jag Bamses balsam på Konsum. Jag tror att det fungerar faktiskt, håret låg mer stilla efteråt. Dock tycker hon att det är obehagligt när man ska skölja ur håret. Det rinner ju hemskt nerför ansiktet! Jag brukar säga åt henne att titta upp i taket medan jag sköljer, men det är hyfsat lönlöst eftersom hon tittar upp i ungefär 1 sekund och det hinner jag inte mycket på. Fast det står ju faktiskt på flaskorna att det är milda grejer och att det inte ska klia i ögonen..

Nu på tal om något annat som jag går och är nervös över. Dagisbeskedet! Jag sökte dagisplats åt henne i maj/juni i år, och ville att hon skulle börja den 1 februari 2012. Nu till det jobbiga; när får jag reda på var/när/hur/varför? Hatar att inte veta!! Liksom, vad kommer det att kosta? ;O Beror såklart på hur mycket hon kommer att vara där, men det vet jag ju inte heller. Näe, jag hoppas att jag får brev om det nu i veckan!




 Mia

ja vi hade världens bråk om de där barnschampot i morse med Shrek på. För Maximus vägrar att inse att det INTE svider i ögonen och kommer på massor av bortförklaringar! Jag blev tokig till slut! TV:n och Game Boyet är vår "barnvakt" här hemma.. tragiskt.. annars rasar världen samman!



URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/


 Sandra

Min dotter har precis börjat på dagis. Hon går 15 timmar i veckan på schema, vilket kostar oss ungefär 1200:- i månaden. (beror lite på ens inkomst men vi räknas som höginkomsttagare.) Behöver jag ha henne på dagis oftare, om jag t.ex. behöver jobba så är det bara att lämna henne och summan är densamma.



Tänk på att även om du är arbetslös/studerande och inte skulle behöva betala så hög månadsavgift så räknar de på din sambos inkomst också, även om han inte är far till barnet och sedan grundar de avgiften på eran gemensamma ekonomi.



Alla kommuner har olika villkor och så vidare, när barnet är placerat i kö ska du få uppgifter om detta. Sedan TROR jag att förskolan hör av sig till dig när det finns en ledig plats. Är du osäker så ring till din kommun och fråga vilken plats i kön du har.



URL: http://iamstarstruck.blogg.se/


 JENNY

:D men tack vackra du (:



URL: http://jennyjanssons.com


 Hanna

Tove hade feber hela fredagen, natten mellan fredag och lördag var värst. Och sen feber under hela lördagen. På söndagen vaknade hon utan feber :)

Så inte så många dagar. Men febern var ju över 40 också.



Jag vaccinerar inte i "onödan". Eller alltså, jag är skeptisk mot de vaccin som inte funnits en längre tid.

Som du skrev om svininfluensan, den tog inte jag heller. För de första va jag gravid och visste ju inte vad det var för något de ville vaccinera mig med! För det andra hade jag inte gjort det ändå :P haha..



Vaccinerar inte heller mig mot vanliga influensavaccinet trots jag "får" det via jobbet.



Tove, har vi tackat nej till Pneumokocker [öron- & lunginflammation] just för att den inte funnits så länge och för att det faktiskt inte är så "vanliga" sjukdomar. Visst kan många barn få öroninflammation gång på gång. men då hjälper inte ens ett vaccin! ;)



Bara för man vaccinerat sig betyder ju inte det att man aldrig kommer få sjukdomen, vaccinet tar inte alla sorter av sjukdomen. Men en del.

Men jag anser att man måste få ha lite och vara sjuk. För annars kan man ju inte bygga upp sitt immunförsvar.



Snart kommer vaccin mot förkylningar! ;)



Om vaccinet mot vattkoppor och livmoderhalscancer kommer [vilket de snart skulle?] så kommer vi troligtvis tacka nej till de med.



URL: http://hanniie1.blogspot.com


 pauline

dagis beror helt på din egen inkomst o minsta betalt kommunen tar betalt för e 15 tim/v ja har min stora heltid o betalar nästan 900 men innan när han gick 15timmar så betala ja 800. ring annika bodin på kommunen o kolla med henne om hon kommit in på de dagis du sökt



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?