SÅ stressad
Publicerat den

Okej, klockan är mycket och jag känner mig så jäkla stressad. Men samtidigt är jag inne i en sådan underbar period i livet just nu att jag ändå måste skriva av mig lite för att föreviga det här! Dock finns det både bra och dåliga nyheter.. Om vi börjar med de dåliga: vi fick åka in till akuten med Julia i går. Stackarn hade {och har fortfarande} utslag över hela överkroppen, ansiktet, öronen, ögonen och rumpan. Helt rött är det och de verkar göra både ont och klia. Önskar så att det kunde vara jag som var sjuk istället, så jobbigt att se henne ha ont!! Hur som helst så blev det riktigt illa igårkväll då hon verkligen inte kunde sova eftersom det gjorde ont att ligga ner. Dessutom var hon svullen i munnen {enligt mamma. Det hemska var att jag inte var hemma igårkväll eftersom jag höll på att flytta och bar grejer fram och tillbaka. När det var som värst med Julia så befann jag mig 2 mil utanför stan!}. Hur som helst så ringde mamma och pappa {de var barnvakter} till akuten och de åkte in med en gång. Jag hoppade in i bilen i Värsås eftersom det ligger på vägen till sjukhuset. Det var ju verkligen tur, trots allt! :}

Väl inne på sjukhuset så får vi komma in i "isoleringen" eftersom de inte vet vad det är för utslag Julia har. Det går tydligen mycket scharlakansfeber nu och man vill ju inte smitta några andra. Vi behövde inte alls vänta länge utan läkare och sköterskor kom och gick hela tiden. Stackars Julia var livrädd och kramade både mig och mamma hårt och länge. Trött var hon också, men inte kunde hon sova. Efter lite kännande & klämmande, febertagning, vägning osv. så konstaterades det att utslagen nog i alla fall beror på den där jäkla sprutan mot MPR som hon fick för snart 2 veckor sedan. Dock är det en väldigt stark reaktion, men utslagen skulle försvinna efter ett par dagar. Hon fick ipren och tavegyl, och den där tavegylen verkar göra susen. Det är en medicin som hjälper mot klåda! Jag gav henne det i morse och hon har inte kliat sig under hela dagen. Dock får man ge den med våld, för den är inget god.. Men, det var ingen fara med henne och hon skulle snart bli fri från de där dumma utslagen, skönt!

Nu till lite trevligare saker!
Som jag skrev i går så fick jag lägenhetsnycklarna i går och i dag har det grejats ordentligt! Köksbordet är på plats, blev så himla bra! Ett stort och rymligt kök trots allt! Soffan står på plats, soffbordet likaså. Lampan är ihopmonterad, nu ska den bara fästas och kunna lysa också. ;} Sängen är ihopsatt och även ena sängbordet. Som jag kämpade med det där jäkla sängbordet - och misslyckades! HAHA! Så jälva pinsamt. Satte en träbitsjävel fel, och min fina man fick ta isär skiten och göra om det. Inte hela, som tur var, men lite av det. Även solen har sina fläckar, hehehe..

I morgon ska mamma sitta barnvakt åt min lilla prinsessa så att vi kan fortsätta greja. Då är det hennes rum som ska bli färdigt är det tänkt. Gardiner ska sys och hängas upp, säng och skötbord ska in, mattor ska på plats och garderoberna ska fyllas. Som tur är så har jag redan lagt in nästan alla hennes kläder. Jäklar vad mycket det är! Gardiner ska även upp i våras sovrum, och jag har lånat en badrumsmatta samt en köksmatta som vi kan ha sålänge. Blir ju så förbaskat dyrt om man ska köpa allting nytt nu. Särskilt i juletider. Åååååh, jag har inte köpt en enda julklapp.

Känner mig väldigt stressad, men samtidigt gillar jag det.
Har precis betalat diverse räkningar vilket gjorde att mitt konto som innehöll ett femsiffrigt belopp numera bara har ett fyrsiffrigt sådant. Damn! Men jag ska nog klara mig ändå!

Näe, nu är det pluggdags! Franska och psykologi..
Puss och kram!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?