Skala ägg!
Publicerat den



Med nymålade naglar {röda} så sitter jag nu och väntar på att min lilla skatt ska vakna från sin dvala. Men hon är lite hostig så det är bra att hon vilar upp sig. VET NI? Ja, David, nu skriver jag det här i bloggen, haha. Jo! I gårkväll så skalade Julia sitt första ägg. Eller "goo", som hon kallar dem. Så varsamt och försiktigt så plockade hon av skal efter skal så att ägget blev perfekt skalat. Det var en fantastisk syn för mina ögon. Det är fasen inte illa alltså. Det är det jag säger: hon är så galet SMART! Så klok, förståndig, förnuftig, mogen, rolig etc etc etc.. Love her! Här är det inte frågan om en mor och- dotterrelation där mamman tar hand om sitt barn. Här är det mer hon som tar hand om mig och lär mig saker. Jag är så tacksam för det! ♥



 Beatrice

Gullunge :) så duktig!



URL: http://beabus87.blogg.se/


 Mia

Det är verkligen barns lärande.. Det är väldigt intressant, för du följer alla hennes "små" steg med glädje, upptäcker när hon utvecklas på olika plan. Jag önskar att jag hade tänkt mer på det och skrivit ner mer om det när maximus var liten, för man glömmer fort bort. även om jag skrev ner en hel del. Det är väldigt fascinerande och det finns mycket böcker och teorier om barns utveckling! Massa stora plus till dig Melinda som delar med dig av glädje, när Julia lär sig och upptäcker nya saker. Jag blir alltid lika glad över att läsa hur innerligt engagerad du är i din dotters uppväxt. Många har inte "tid" prioriterar fel saker, istället för att glädjas och upptäcka världen med sina barns ögon tillsammans med sitt barn, och även om föräldrarna gör det, så kan de faktiskt tänka; (-Att nu skalar hon "bara" ett ägg.. ) istället för att faktiskt uppskatta allt barnet kan och lär sig. Oftast lägger man tyngden på vad barnet inte kan, istället för att ha barnsynen och se vad barnet kan och erövra världen därifrån! KRam



URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?