Tips! Få barnen att äta
Publicerat den

God kväll på er :}

Häll vete i en säck vad det blåser ute. Stormar är nog snarare rätt ord! Bildörren höll på att brytas av när jag skulle öppna den. Var nämligen iväg till David en sväng och hämtade ett paket blöjor som han så snällt hade köpt till mig när han ändå var inne i Skövde. Jag köper nästan bara Willys blöjor. Billiga och kanonbra! Så dem rekommenderar jag starkt! När man bor i lilla Hjo så får man ju åka minst 3 mil för att komma nån vart för att kunna shoppa!

Nog om det! Tänkte komma med ett litet tips som säkert kan uppskattas av föräldrar där ute med bångstyriga barn. Alla känner säkert till att barnen inte alltid vill äta så snällt & duktigt som man själv vill. Eller? ;} Julia åt i början allting, precis allting. Nu för tiden har hon dock blivit mer kräsen och det gäller att man matar henne när hon är riktigt hungrig, annars är det lite svårt. Men nu till tipset för att få dem att äta: beröm dem! I stället för att sitta och tjata och försökte mosa in maten i munnen på henne så börjar jag applådera och berätta hur duktig hon är som äter så bra. Då blir hon genast på toppenhumör och tycker att det är jätteroligt att äta {självklart ska även hon sitta och applådera med sina små händer!}! :D Så testa det, och se om det fungerar även på era barn. Det kan vara värt ett försök! :D

Ursäkta näsan men titta vilket fint öra jag har nu! :D Fullt med glittrande godsaker.
Nu ska jag läs Änglamakerskan och sedan blir det sängen för min del!
Puss & Godnatt



 Emelie

det bästa man kan göra är att "leka" med maten också...typ leka flygplan eller blunda och skoja å var glad! och beröm som du säger! Det var så vi fick göra med Adrian och Miranda i slutet, haha! Nu är de inne i en trotsålder så nu får man köra med : naaaah, tror inte adrian kan äta den här skeden (på ett skämtsamt å glatt sätt såklart) .. då tycker han det är jäääättekul och ska självklart visa hur duktig han är!! och DÅ får han beröm! Haha! Man måste hitta sina metoder ;)



URL:


 p i n k n a t i ♥ n

Sv; Supertack! :D:D



URL: http://pinknation.se


 sɑɴɴɑs ʀυм

Sv; åh vad kul det låter, men vad tråkigt att det börjar tyna bort. Allt ska vara så politiskt korrekt nuförtiden, töntigt att de inte kan få röka cigarr och ens ha en liten blomma, herregud...



URL: http://sannasrum.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?