2557 förlossningar
Publicerat den

Häromdagen var det en artikel i SLA och där stod det lite statistik angående förlossningar förra året, 2010. Det året ägde 2557 förlossningar rum på KSS i Skövde {där Julia föddes} och Julia var bebis 1053. Alltså föddes det 1504 bebisar mellan den 23 maj och fram till årets slut. Hellskotta vad ungar! :D Det står även i tidningen att 34 av förstföderskorna var tonåringar {alltså är jag inräknad}. Medelåldern för att föda sitt första barn i Västra Götaland är 29 år. Det är ju helt galet. Jag vet inte vad det är med mig coh statistk, men jag gillar det. :D

När jag föddes, den 4 februari 1991, så var jag bebis 200 någonting.. 266 eller vad mamma sa. Det är också väldigt mycket ju! Vi räknade på det och kom fram till att det måste ha fötts närmare 7 barn om dagen i januari och början av februari det året. Det jobbiga med att det föds så jäkla mycket barn är ju hur klasserna blir i skolor och på dagis senare. Vi var jättestora klasser, och det är ju inte alltid en fördel om barnen behöver mycket hjälp och så vidare. För som vanligt så finns det ju aldrig tillräckligt mycket vuxna för att klara av så många barn. Menmen, det ska nog lösas! :}




 Johanna

Jag har hört att början på 90 talet (och slutet på 80 tror jag) föddes det massor med barn. Så när alla "vi" får våra barn kommer det också födas massor med barn.. :) Ganska logiskt men haha. och 90-talarna börjar väl så smått att få lite barn nu.. :)



URL: http://joliisb.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?