Gamla skolkataloger
Publicerat den

Tjolahopp!

Gud vad jag älskar skolkataloger. Är jag ensam om det? Visserligen är det inte alltid så roligt att titta på sig själv eftersom man hade på sig gud vet vad för kläder! Och ansiktsuttrycken. Såg jag inte skitnödig ut så såg jag korkad, överdrivet glad eller arg ut. Hah! Men det är sådant man kan skratta åt sen på dödsbädden. ;}

Anledningen till att jag drog upp det är att jag  och Julia spenderade förmiddagen hos min mormor & morbror och där tittade jag i min morbrors gamla skolkataloger. Han är född -87 så han har ju en massa kataloger som jag inte har! Såg till exempel David i sina yngre dagar, så himla söt! ♥

Ååh, shit. Nu kom det två lastbilar och en grävmaskin som ska lägga asfalt precis utanför oss. Hoppas att Julia kan sova i vagnen trots bullret..

Nåväl! Det roliga är att jag känner igen jättemånga i katalogerna nu från Arken där jag är ibland! Mammor & pappor med andra ord. När jag var liten var jag helt besatt av skolkatalogerna. Låg och kikade i dem varje kväll innan jag somnade. {Det var innan jag började läsa böcker.. Haha nu lät det som att jag läser hur mycket som helst, men så är inte fallet.}

På tal om böcker så läste jag i går ut Laura - Flickan från havet. Det var ett jäkla tjat om den, men jag måste säga att det är en av de bästa böckerna som jag någonsin har läst. Hon är grym, Carolina! Dirty crime, är det. Det hände saker hela tiden både början och slutet var bra. Läs den, ni kommer inte att ångra er.

we ♥ it







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?