Gogel Gogel Gogel
Publicerat den

Gooogel är ett ord som ofta kommer ur Julia nu. Googel googel gooogel.. :}

Jag vet ingen som rör sig så mycket som Julia i sömnen. Hon vaknar aldrig där hon somnar, om ni förstår vad jag menar. Nästan varje natt så vill hon komma över till mig och sova sista stunden där, vilket hon får. Det är aldrig några problem. Vi somnar om igen på under en minut. Mysigt och gosa lite ju! ♥ Men nu till saken: sover hon verkligen gott när hon rör på sig så mycket? Det har hänt att hon har vaknat upp vid mina fötter och nu i natt låg hon över David och vissa gånger så vaknar jag med en liten rumpa i huvudet. Då har hon alltså lagt sig ovanför mitt huvud...

Läste lite på internet och där hittade jag bland annat lite om djupsömn. Då ligger barnet stilla, andas regelbundet {ja det får vi verkligen hoppas!!} och har ögonen stilla.

Hihi, titta vad jag hittade! En bild från den 5 nov förra året. Praktiskt med datum på bilden, även om det är långt ifrån fint. Snart ett helt år sedan.. Inte en enda liten tansebisse hade tittat fram heller, och nu har hon snart 8! På tal om tänder så kan ju barn vara riktigt, ursäkta ordvalet, men jävliga när gaddarna är på G! Feber, dreggel och annat omysigt är tydligen en vanlig förekommelse. Dock inte med det här barnet. Fingret har i och för sig ständigt varit på plats i munnen, det kliar väl rätt ordentligt antar jag. Men inte mer än så, och det är jag oerhört tacksam för! Svarade jag nyss på min egen fråga förresten, hahah? Hon kanske sover oroligt för att tänderna är på gång? :O Kan det vara så tro?

Budade nyss på en overall till Julia. En röd och fin, i nyskick. Hoppas att jag får den. Eller får betala den, rättare sagt.. ;P Gillar Polarn O. Pyrets overaller, men jag tänker absolut inte köpa en i butik för över 1000 kr. Det går inte riktigt ihop med min ekonomi. Näe, då är några hundralappar lite bättre. Min bror kom ner för en stund sedan och sa:
- Men hon har ju redan en overall, den där röda..
- Jo, men den hade hon ju förra vintern...

Man lär sig fort att barns kläder sällan räcker till flera säsonger.. Hennes gamla är i strl 74, jag vet inte ens om jag vågar prova den. 86 eller 92 behöver hon nu. Jackan jag köpte är ju i 92 och den är en aning stor. Hoppas att hon inte växer så jättemycket nu! Men Polarns kläder är ganska stora i storlekarna va? Eller har jag fått det om bakfoten?

Vad mycket frågor jag ställer i det här inlägget!
Nu ska jag diska bara för det.
Häppåre! :}



 Hanna

Tove rör sig också i sömnen, lägger henne på kudden [givetvis haha] och de gångerna jag gått in till henne efter några timmar har hon vänt sig om så hon har fötterna på kudden istället ;) haha.. Men i övrigt sover hon ganska stilla, tror jag.. Jag är ju inte där inne :P Men när vi sovit i samma rum verkar de som hon ligger hyfsat stilla.

Är ju så olika det där och som du själv skriver så kan det ju vara tänderna. Eller har hon alltid varit så här?



Tove hade problem med de första 5 tänderna. Nu de andra har hon bara varit lite gnällig, inte mer. Men innan, ja herregud! Feber, lös i magen och dreggel. Men som tur va så va de som sagt bara de första 5 :) Nu håller kindtänderna på att komma. Den 8 framtänderna har redan kommit och kindtand 9+10+11+12 är på god väg upp nu :O två av dom lite längre upp än de andra.. Men ändå! Måste ju göra ONT!!



Vi [jag] köpte overall i storlek 86.. Provade och dom kommer nog räcka hela säsongen. Är långa i både armar och ben, goda mått om kroppe också.

Den ena är från H&M och den andra från ÖB ;)

Måste ju ha en ute i ladugården med ;) Haha..

Och den andra hemma och dagis.



Ville haft en lila PoP, men den med svart på armarna. Hittade inga och när jag väl kom över beg. så hade jag redan köpt dessa. Får bli till nästa säsong istället :P



Har för mig att PoP är lite större i storlek jämfört med andra märken.

Men om du har jackan i 92 och den sitter som den gör på bilden, ser du vikt upp lite ;) Då kasnke 86 blir för litet till hela vintern. Overallen ska ju kanske användas en bit in på nästa år med. Lite surt att behöva köpa ny i början av nästa år bara för den är för liten. För den kommer hon ju säkert inte kunna ha senare samma år.. Svårt att veta med vinterkläder med. Lättast är nog att gå till butiken och prova+be om hjälp råd. Och sen be att få fundera lite och gå hem och köpa beg. ;)



Kram



URL: http://[email protected]





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?