Melinda tipsar!
Publicerat den

Mätt är efternamnet. Propp är förnamnet. Kotlett, bearnaisesås & pommes stod det på menyn i dag. Snart dags att hämta Julia på dagis, och jag tänkte att vi skulle åka iväg en sväng efter det. Hemligt place dock! ;}

Hade tydligen vunnit ett nattlinne på Tradera som jag helt & hållet missat. Farligt att ha angett en mail man aldrig kollar.. Betalade i alla fall och jag hoppas att det är fint! Stod att det var oanvänt.  Råkade även buda på ytterligare ett nattlinne som jag helt missade att det var begagnat och typ, missfärgat! PANIK! Även om det bara gäller 40-50 spänn så känns det ju jävligt surt. SOM TUR VAR så var det någon annan som tog hem den förlusten, skönt! Hehe, om man får vara lite elak... ;}

Ännu är min underbara bihåleinflammation ej över, känner att huvudet dunkar lite smått. Kanske ska ta en ipren innan jag beger mig. Hoppas att Julia har haft en underbar dag, själv har jag inte gjort något för att förbättra världen. Suttit i min lya och lyssnat på musik, sminkat mig, handlat, kört bil, lagat mat. Jag borde ta itu med livet lite. Ska läsa i min kurslitteratur ikväll igen, har ett delprov på fredag! Den här veckan handlar det om njurarna och diverse sjukdomar man kan få där nere. Satt och rös i soffan igår när jag läste om hemska urinvägsinfektioner, njursten & annat otrevligt som jag har erfarenheter av. Inte njursten som tur är, men det förstnämnda.

Lite spontana tips som jag har hört ungefär 40 miljoner gånger om man vill undvika urinvägsinfektioner:
· Drick mycket. Gärna citronvatten & tranbärsjuice
· Torka dig alltid framifrån & bak när du kissat. Det kan komma baciller från ändtarmen som kan orsaka urinvägsinfektioner om de kommer i kontakt med urinröret, typ.
· Klä dig varmt {typ inte strumpbyxor i minusgrader}
· Kissa färdigt. Se till att få ut sista skvätten.
· Kissa efter samlag.

Lyssna på doktorn nu! ;}








 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?