Det blir aldrig som man tänkt sig
Publicerat den

Helgen försvann fortare än kvickt!

Lördagen bjöd på en heldag på Julias dagis då det var en så kallad fixardag. Nästan alla föräldrar var på plats och min uppgift var att laga mat. Det blev brödbakning, soppa & pannkakor. Som tur var så var jag inte själv, utan vi var ett glatt gäng som fixade mat åt över 40 pers! Tur med vädret hade vi också, solsken och varmt & skönt. Det svetsades, sågades, grävdes och spikades. Julia hade nog en riktigt bra dag, kan jag tänka mig. Hon grävde för fullt ute i jorden och fick åka skottkärra. Dessutom klättrade hon i träd.

På lördagskvällen åkte jag till Hannah i Mullsjö! 6 mil att åka var det men det gick bra då jag satt och "sjöng" hela vägen till en massa låtar. Skruvade upp volymen till max och vrålade högre än högst! ;} Hahah, det är tur att ingen hör en.. Det var hur som helst trevligt där, kul att se hur hon bodde och att träffa hennes kompisar! Hade kanske blivit ännu trevligare med en cider eller två, men kör man så gör man. Hade kul ändå. :D Tack för att jag fick komma Hannah! Ni hade en supermysig lägenhet! ♥

Under tiden var Julia hemma med David & "Majjan & Janne". De åt tacos och hade nog haft en riktigt bra kväll! Varit på Julias favoritställe ICA (!!) och lekt med Davids syskonbarn. Så himla skönt att det går bra att åka ifrån ett tag utan att det blir sura miner. Då slipper man dåligt samvete!

I går var vi över hos mina föräldrar som bjöd på lunch. Flygande Jakob, mums! Blev även anananspaj till efterrätt och jag känner att jag borde börja banta igen. Vågen är ju inte direkt min bästa vän just nu, om det nu någonsin kommer att bli det.. Efter maten så hoppade Julia studsmatta som hon har tjatat om så himla länge! Hon studsade lite, men efter några minuter blev det "tååkit" och hon ville hellre sparka boll och titta på ekorren i trädet. Usch... tänk om hon börjar spela fotboll sen? ;O Har aldrig haft något vidare sportintresse och känner inte för att ägna all min fritid åt bollsporter senare i livet, men vill hon så ska jag givetvis inte hindra henne! Men hellre något annat.. ;}

På Blingovisningen som jag hade för ett par veckor sedan fick Julia lite nya plagg! Två söta klänningar/tunikor! Underbart fina, och kors i taket att det inte är rosa {som allt annat Julia har.. ;)}

Ha en fin dag alla! Min dag bjuder på lite telefonsamtal & plugg, samt städning..
Penicillinkuren för bihåleinflammationen tog slut i går, så nu ska jag förhoppningsvis vara frisk ett tag! Hoppas verkligen det. Men jag ska hålla mig lugn ett tag nu, och inte träna som en galning och åka på någon sjukdom direkt igen. Den här våren blev verkligen inte som jag hade tänkt mig. Planen var ju att träna så fort Julia var på dagis, men istället har vi varit sjukare än sjukast och fått stanna hemma och tråka.. :/ TYVÄRR, så har det inte varit något fel på min aptit. Hade det varit det hade det ju varit kanon, då jag kanske hade suttit här ett par kg lättare. Men icke sa nicke.

Slutskrivet!
Kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?