Min stora tjej
Publicerat den

När jag ändå har tid så tänkte jag passa på att skriva mer om Julias utveckling! :}
För även om tiden ibland tycks så still så står inte utvecklingen still!

Hon har för det första lärt sig att säga S, i början av ord. "Jag smiter iväg" har blivit en populär mening när vi ska ta på oss kläderna eller borsta tänderna, haha.. Ord som snigel, små, sned osv, låter nu mycket bättre än nigel, må osv. 
 
Den senaste tiden har varit väldigt "nejjig" från hennes sida. Så fort man berömmer och säger något snällt, såsom att hon är duktig, söt, snäll osv, så säger hon bara: "nej, det är jag inte". Snacka om att nedvärdera sig själv, haha! Nu börjar det dock bli bättre, och hon är inte lika omöjligt längre vad gäller maten & tandborstningen. Dagislämningarna har gått sådär, helst vill hon att jag stannar kvar. När jag sedan ska hämta henne vill hon inte gå hem.. Vilken liten buse!
 
Nappen har hon {peppar peppar peppar peppar..} dragit ner på dagtid! Det var nu när hon var så förkyld som det underlättade att vara utan napp, något som jag är väldigt tacksam för. Hennes bett blir allt mer ett "nappbett", vilket inte är så roligt kanske. Men nu är det nästan inget gnäll om "nappin" eller "tuttisen", hoppas att det forstätter så! :}
 
Julia har även börjat leka väldigt mycket med sina smådjur, dockor & gosedjur. Hon pratar åt dem och bildar en konversation. Låter väldigt gulligt när hon pratar med ljus, pipig röst, hihi.
"Kan du klättra upp här lilla lammet?"
"Nej, det kan jag inte."
"Då hjälper jag dig!"
"Jaa, jag klarade det!"
 
Jag kan inte förstå att hon blivit så stor.. Hon är otroligt omtänksam och älskar att busa! Hon är inne i en period nu när det är mycket spöken överallt, och lejon som tar oss så att vi måste gömma oss under täcket. Förra veckan spelade jag nog över en aning när vi låg gömda under mitt täcke. "Du behöver inte bli SÅ rädd", sa Julia då. ;P Nähä... haha.
 
Vi pratar en del om bebisen också. Hon är väl medveten om att hon har legat i min mage, och det är mycket relaterande till "när jag var liten bebis". Det kan handla om typ vad som helst, till exempel att hon tyckte om gröt när hon var en liten bebis, eller att granen stod där när hon var en liten bebis. Men tro inte att hon ser sig själv som stor! Ofta påpekar hon att hon är ett litet barn, och att barn i allmenhet tycker om det och det, men inte det och det.
"Barn tycker inte om att sova..!"
 
Jag är så stolt över min lilla sötnos. Finns nog inga stoltare människor än föräldrar, för oavsett vad ens barn kan och inte kan, så är man så oerhört stolt ändå!
 
På tal om sova så är det nog dags för det nu, ska bara smörja in magen först! ;}
Puss & kram



 Kaffehörnan

Hej hopp
Sista sista dagens stjärna för iår
Kika in vet ja. Andra inlägget



URL: http://www.kaffehornan.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?