Svimma
Publicerat den

Usch, vissa dagar är värre än andra när det kommer till mitt största problem gällande graviditeten. Det låga blodtrycket! Eller, det måste vara det.. för annars vet jag inte vad det kan röra sig om. Stod nyss och strök Julias kläder när jag känner hur allt blod försvinner från huvudet, och hur benen inte orkar bära mig längre. Försöker stryka klart den lilla tröjan, men får slänga mig i soffan för att inte svimma. Eftersom jag har svimmat förut så vet jag hur det börjar.. Ligger på soffan i säkert 30 minuter, och känner hur det snurrar, hur jag mår lite illa och hur dålig & klen jag känner mig. Stackars Julia får snällt titta på tv medan mamma ligger utslagen i soffan. Så fort jag rör på mig känner jag hur det svartnar för ögonen.
 
Har faktiskt inte känt av blodtrycket så mycket på senaste tiden, kanske på grund av att jag jobbat ganska mycket och hållit igång. Nu har jag inte jobbat sedan i fredags och antagligen är jag alltför lugn för mitt eget bästa.
 
Julia blev akut sugen på sitt godiste {te med honung i} och jag gav mig ut i köket och värmde på det som hon inte druckit upp under frukosten. Tog en minut kanske, och under den tiden var jag nära på att ramla ihop flera gånger. Det är så himla otäckt!
 
För övrigt så vet jag inte riktigt om jag är sämre eller bättre från förkylningen idag. Snoret rinner ständigt, och då menar jag verkligen hela tiden, och rösten är som bortblåst. I morse fick jag harkla mig en stund innan jag hittade den.. haha!
 
Hoppas att ni mår bättre än jag!
Fast självklart mår jag bra ändå, i alla fall psykiskt! Är ju med barn, och är så oerhört tacksam och glad för att jag får vara det en andra gång! :} Borde egentligen inte klaga såhär mycket, men alla dagar är inte så roliga, även om man befinner sig i sin lyckligaste stund i livet!



 Beatrice, mamma till Devin och Lili ❤

Usch, ja det kan va lågt blodtryck.. Hade samma problem när jag väntade Lili. Svimmade lite nu och då, helt utan anledning! Ibland va det riktigt läskigt!

Svar: Ja det är riktigt obehagligt!!
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://beabus87.blogg.se


 johanna

Kan ju vara blodtryck men kan ju också vara lågt blodsocker. de har jag haft problem med speciellt när jag står upp och still som när man strycker. fick ha med mig dekstrosol (hur de nu stavas men druvsocker) att ta när jag kände att de kom hjälpte LITE men inte helt ....

Svar: Det kan det säkert vara! Har jag inte ens tänkt på! Kanske ska köpa på mig lite sådana jag också, att ha i nödfall! ;)
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://joliisb.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?