Välkommen vecka 20 ♥
Publicerat den

Då var halva tiden passerad! Eller gäller det kanske inte förrän när jag går in i graviditetsvecka 21? Alltså 20+0. Hur som helst så är jag typ halvvägs, haha, och det känns riktigt skönt! Framifrån såg det ut som en boll nästan. 

Bebis:
Barnet är från huvud till stjärt ungefär lika stort som en honungsmelon. Alla foster är ungefär lika stora fram till vecka 20, sedan ökar skillnaderna. Fostret får nu det vita fosterfettet som ska skydda huden mot fostervattnet.
Vikt 350 gram.


Den här veckan har jag känt massor utav små buffar! Äntligen. ♥ Så himla mysig känsla, och för första gången så känns det så verkligt. Ultraljudet var såklart också ett bevis, haha, men det läskiga med det är ju att man ser något röra sig inuti än, utan att känna av det. Jag är så nyfiken på det lilla livet! :} 


Jag är ju som jag är och vill inte köpa en massa bebissaker alltför tidigt ifall ifall ifall det inte skulle gå vägen. Man kan aldrig vara säker. Dock har jag ju redan agerat tvärtemot  mina åsikter och köpt en barnvagn, men det var ett sådant kap att jag inte kunde motstå. Men den står hemma hos svärmor, gömd i ett litet rum med en filt över sig. Haha, inte tjuvkika förrän det är dags! ;} Det jag skulle komma till i alla fall är att jag är grymt sugen ändå, på att titta & kanske till och med köpa något bebisplagg. Men nej.. håll emot! Tänk vad hemskt ifall något skulle gå fel, och där står vi med bebiskläder, vagn och allting helt utan anledning. "/ Nu ska jag inte vara för negativ, självklart kommer allt gå bra! ;}




 svärmor Mari-Ann

Jag väntar ja me´ på det lilla livet. Var i Skövde idag och såg hur många söta bebiskläder som helst. Köpte inget. Tänker som du gör men det är klart att allt går bra. Undrar vad det blir pojke eller flicka. Längtar!!!!!! Blivande farmor

Svar: Ja det finns ju så himla mycket fint!! :) Svårt att motstå! ;) Vi får hoppas att allt går vägen, men det gör det nog. Undrar också vad det blir. Första magkänslan var en pojk.. men eftersom ALLA tror det nu så börjar jag istället tro på en tjej. Haha! :)
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?