Första dagisdagen utan mamma!
Publicerat den

God kväll!

Julia somnade precis så skönt i sin säng och David kollar Prison Break, såklart! ;}
Tänkte att jag skulle skriva lite om dagen, eftersom Julia för första gången var på dagis utan mig idag, vilket rubriken på detta inlägg berättar. Jag var faktiskt väldigt nervös innan, och det märkte nog Julia för hon var väldigt misstänksam. Ordentligt påklädd, med sin docka & napp, så lämnade jag henne på dagis i förmiddags. Jag berättade att jag skulle gå iväg en sväng men sedan komma och hämta henne igen, men då sa hon nej och ville komma till mig. Dock tog fröknarna hand om henne och lyfte upp henne, och Julia gnällde lite - men inte hysteriskt! Jag tog vagnen och gick därifrån, samtidigt som jag hörde hur Julia grät lite. Det var nästan så att det kom en tår!

...Fröknarna hade sagt att de skulle ringa om problem uppstod, men inget samtal kom. Och just det, innan vi gick till dagis och vi gjorde oss i ordning så dog min telefon! Det har den aldrig gjort innan, och i dag var ju inte den bästa dagen direkt... Som tur var så hoppade den igång efter ett par minuter! :}

När jag kom och hämtade Julia igen så satt hon i en vagn och kikade på barnen som lekte. De hade tydligen precis kommit tillbaka efter en tur i pulkabacken! Det hade gått väldigt bra, sa de, men hon hade varit lite smågnällig vissa stunder och ropat på mig. Dock hade det varit väldigt lätt att trösta henne med lekar som tittut, och det var ju väldigt skönt! Hon var inte överlycklig {typ, ÄNTLIGEN TA MIG HÄRIFRÅN!!!} när jag kom, men blev ändå glad. Fröknarna hade gett henne en banan som hon inte hade rört, men när jag kom ville hon ha den direkt och hon åt upp den på vägen hem! :}

Hon vinkade glatt hejdå och pratade om "barna" och "pojka" (pulka) hela eftermiddagen sen! I morgon bär det av igen och då ska hon även äta där. Det ska bli spännande!

Jag satt i min ensamhet i soffan och väntade på att klockan skulle ticka på! I min nya tröja från Blingo!

Nu; Prison Break & .....
Ha det gött, pusshej!




 Milja

Du ser jättenervös ut på den bilden, man riktigt ser oron, haha!



URL: http://abitterlion.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?