Lite nytt om hemmet
Publicerat den

Sista dagen som 20-åring! Nu kan man verkligen snacka om att jag är vuxen. Knappt i närheten av att vara tonåring!

I skrivande stund står det en amerikansk cheesecake i ugnen, vars recept jag fann hos Lydia. Mycket simpelt och jag hoppas att den blir lika god som smeten var! Var och handlade på ICA förut, trots en massa snö & minusgrader. Glömde dock majsmjöl vilket jag fick ge mig iväg och köpa nu för bara någon timme sen. Jävlar i havet vad halt det är på vägarna. Sladdade mig iväg, riktigt roligt!! Älskar't! Fast lite läbbigt äre när man inte riktigt har full kontroll...

Fick en förtidig födelsedagspresent av älsklingen i dag! En Canon IXUS 220 HS. Tack tack tack! ♥ ♥ ♥ ♥ Det var verkligen vad jag ville ha, en liten och smidig att ta med sig vart man än åker. Min stora Nikonkamera är ju så otymplig och tar så mycket plats! Missuppfatta inte, jag älskar den, men denna Canon är ju som sagt - smidigare!

Vårt älskade kök är färdigt nu också! Så himla fint!


Dålig iPhonebild..

Kan berätta för er att köksbordet har en liten härlig historia bakom sig. Vill ni höra den? Klart ni vill: David fann en annons på blocket där en kille i Skara sålde bordet som då hade en apful mörkblå färg på ben och stolsryggar. Dock köpte vi det ändå, eftersom vi ser möjligheter med allting. ;} Jag fick köra bil med släp för första gången i mitt liv, och det var lite läbbigt. Till på köpet så regnade det en massa också... men det gick bra! Var inte alls svårt, bara när man ska backa! Hur som helst, nu gled jag ifrån ämnet här..


Killen bodde högst upp i ett hyrerhus, givetvis utan hiss, och vi kånkade och bar ner alla prylar. Haha, men det roliga var att när vi såg bordet live för första gången så såg det lite.. konstigt ut! Benen var nämligen ditsatta alldeles fel. Som ni ser på bilden ovan så ska benen vara fästa på utsidan, men de hade skruvat dit dem på insidan. Bordet såg typ, kissnödigt ut. Snubben som sålde bordet var rätt ung, och han sa att det var hans mammas bord. David skojade till det lite och sa något i stil med: haha, säljer morsans gamla prylar!?;} "Mjoo, hon gick bort förra veckan..".

-___-

Hoppsan..! Pinsamt läge, så vi skyndade oss hem i regnet med vårt nya, blivande köksbord. Vi ställde in det i Davids mammas garage. Körde ett antal vändor med det eftersom vi målade om det på Davids gamla jobb. Spraymålade, så det blev som nytt! :} Sedan in i garaget igen och SEN hem hit till lägenheten! :'}




 Takai;

svar:

men ooj, tack så mycket sötnos! :D

din blogg är så himla fiin alltså! :*



URL: http://takai.blogg.se/


 Maria - Bloggdesigner

Vilken fin header du har :)



URL: http://photographybyristo.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?