Lite av varje
Publicerat den

I går fick jag av min psykologilärare höra följande: det är med sorg i hjärtat jag säger att ditt slutbetyg blir ett G. Men äh! Jag är nöjd ändå eftersom jag nu kan lägga det bakom mig och bara har en sista muntlig uppgift i franskan kvar, på måndag. Var förbi stadens bibliotek för att låna en fransk bok, men se det hade de ingen! Då får jag nöja mig med internet!

David köpte en diskmaskin för ett tag sedan, trots att jag många gånger sagt att det väl inte är så jobbiga att diska för hand. Men nu har jag ändrat åsikt. Diskar man minst tre gånger om dagen som vi gör nu så tröttnar man. TRÖTTNAR! Så i morrn kommer VVS-Viktor och fixar med vattnet så att vi kan få den på plats någon gång! Diskmaskinen har stått inne i badrummet/tvättstugan nu ett par dagar, och eftersom det rummet inte är särskilt brett så blir det ganska trångt! Men äntligen, säger jag!

Julia somnade i vagnen på vägen hem från biblioteket, och stackarn är så hemskt hostig! Vi låg vakna hela natten, alla tre. Hon hostade och hostade, och i morse ringt jag 1177 för att fråga om råd, men deras {sköterskan Astrids} råd var att ge varm saft och honungsvatten. Ingen medicin här inte! Så nu är även honung införskaffat. Dra på trissor vad dyrt det är förresten!? Över 40 spänn för en burk. Visserligen räcker den väl rätt länge, men ändå!

Bjuder på en brödbild. Dessa bakade jag för ett par veckor sedan;







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?