Snuskigt på morgonkvisten
Publicerat den

Haha, mysig morgon! ♥

Dagen startar med två MMS och texten: Hej hanna. Här är bilderna på oss som vi lovade. Hör av dig, skickar gärna fler. Frida o Peter. Och vad det var för bilder återstår för er att gissa... ;P Inte direkt vad man väntar sig kl 08:41 en onsdagsmorgon! Blä..

Nog om det! Precis lämnat Julia på dagis och det gick kanonbra! Inte det minsta gnällig, utan hon tog en spade och började leka med de andra barnen. Så underbart skönt. I går var hon på dagis också {älskar att vi äntligen fått ordning på vardagen igen efter alla sjukdomar!} och då hade de Knopp, Knytte & Mulle. Julia tillhör Knopp, tror jag! De var ute på gården och åt även matsäck ute på gården. Jag hade kokat ihop lite spaghetti & hotdogs, blandat med majs och ketchup. Enligt personalen hade hon ätit väldigt mycket & bra, sicken stjärnkock jag är! ;} Fick dock hämta henne lite tidigare eftersom hon vägrade sova och därmed blev argare och argare. Men hon ville inte somna med mig heller sen, utan var vaken hela dagen. Hon sover knappt alls på dagarna längre! :O Det känns ju som att hon fortfarande behöver det, men eftersom hon inte verkar vara särskilt trött kan man väl inte tvinga henne? Hon sover ju gott, ca 12 timmar, varje natt ändå!

I förrgår var jag på mitt livs första föräldramöte på dagis. Gulhårig. Vilket gott intryck, kände jag. Trevligt var det i alla fall, och vi fick kaffe & bullar. Det pratades om en temadag som ska hållas i mitten av april, då vi föräldrar är på dagis och fixar lite med olika saker som kan tänkas behövas. Såsom att snicka ihop sängar till barnen, bygga bänkar, sy gardiner osv. Själv gick jag med i gruppen matlagning, vilket innebär att jag ska laga mat till alla som är där. ;} Spännande. Att laga mat till över 40 pers hör inte till min vardag, så vi får väl se om maten räcker till..

I går i det finfina vädret blev jag sugen på att plocka lite vårblommor och ta in i köket. Gick och svor för mig själv när det satt två små tjejer i skogen och plockade alla blommor de kom över, men efter 20 meter fanns det ytterligare en dunge full med flowers som jag tog lite av. Det är inte utan att man känner sig lite elak, när man plockar de finingarna. Sen håller de sig i 3 dagar inomhus, sen slänger man dem. :'{

Ser ni vad det är för blommor? ;} Det borde ni!



 Sandra - [Foto]

Påsklilja? Äh jag har ingen aning! Fin och vårig bild i alla fall! :D



URL: http://sandranilssonsfoto.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?