Tankar om att bli mamma tidigt i livet
Publicerat den

Låg nyss i soffan och läste lite bloggar och ramlade över en kommentar av en tjej som nyss fått reda på att hon var gravid. Hon var osäker på om hon skulle behålla barnet eftersom hon kommer vara så pass ung när barnet föds (ca 22 år) och tänker att hon kanske missar en massa om hon får barn redan nu.
 
Jag brukar inte tänka på det så ofta, men jag var ju faktiskt ganska ung när jag blev mamma, och hade inte hunnit göra en massa saker innan. Vissa menar ju på att man börjar sitt liv när man får sina älskade barn, medan andra menar att man näst intill ger upp sitt liv.. Jag skulle säga att jag lever ett kanonliv nu, och kan i stort sett göra vad jag vill, när jag vill, eftersom jag har många nära & kära som gärna ställer upp som barnvakt. Dock blir det faktiskt så att man {i alla fall jag} inte är särskilt sugen på att hela tiden hitta på en massa saker utan sitt barn. Man vill ju träffas så mycket som möjligt!
 
Jag har aldrig någonsin ångrat att jag tog besultet att behålla mitt älskade barn.
Jag kan heller inte komma på något som jag skulle ha velat göra innan jag fick Julia. Resa... nja, jag vet inte vart jag skulle ha velat åka då! Festa.. näe, jag tycker inte om alkohol! Plugga.. näe, jag vet fortfarande inte vad jag vill bli!
 
Jag tror att det var meningen att jag skulle få lilla Julia tidigt i livet. Tror att jag har vuxit väldigt mycket som människa. Blivit känsligare, lugnare, mognare. Det är ju hemskt att t ex läsa min gamla blogg som jag skrev i gymnasiet. Var ju inte klok i huvudet för fem öre! Haha. Såklart är man ju sig lite lik fortfarande, annars vore det ju konstigt! Tror inte att någon människa kan förändra hela sig själv på kort tid.
 
Förut tänkte jag följande: tänk om Julia också får barn när hon är 18-19 år! Vad ska jag säga? Nummer 1 är i alla fall att hon ska vara helt säker på att hon vill ha barnet med den killen. Det är inte särskilt roligt att behöva "dras med" en gammal pojkvän om man sedan skaffar sig en ny. Men samtidigt är det ju faktiskt ett liv, och jag själv skulle aldrig klara av att göra en abort om det inte vore något stort fel på fostret. Men det är ju olika för alla.
 
Lite ord som bubblade upp ur mig.
Nu ska jag och lilla Julis lägga oss och vila lite. Hon ser trött ut! ;}



 Melinda - Mamma till Maja ♥

Man förlorar ingenting! Man vinner bara på det, anser jag :) Jag är världens gladaste över att jag har min Maja. Vilket tråkigt liv jag skulle ha om jag inte skulle haft henne! Hon är min stjärna, mitt allt! :)

Svar: Håller med dig! :) Skulle kännas så meningslöst utan sitt barn! Men samtidigt vet jag inte hur jag hade levt om jag INTE hade haft Julia.. antagligen hade man mått bra då också, fast på ett annat sätt ;)
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://melindawingren.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?