MVC-besök i vecka 37
Publicerat den

Ytterligare ett besök hos barnmorskan är gjort och då var även en barnmorskestudent med. Hon var så trevlig och snäll så det var inga problem! Det vanliga gjordes, urinprov, stick i fingret, lyssna på hjärtat samt att barnmorskan kände efter hur bebisen låg. Jag sa åt henne att inte trycka så hårt som sist, då jag i princip får blåmärken och har ont i veckor (!) efteråt, men hon sa att hon var tvungen till det för att kunna känna ordentligt. Så ja - det gjorde ganska ont igår också, och jag har lite ont idag.. Men det gick att överleva! Det som var läskigt var att när hon tryckte på magen, då trycktes någon av bebisens kroppsdelar ut på en annan del av magen. Hihi, det börjar bli trångt där inne nu! ;} Och tryckte hon högt upp på magen så trycktes barnet neråt vilket kändes en smula. "Vi kanske skulle ta och starta förlossningen här & nu?" var en av kommentarerna. Men riktigt så roligt blev det inte, haha.
 
Det var även dags att prata om hur jag upplevt graviditeten, och jag hade bara positiva besked att komma med! Mått som en gud, med undantag för vissa dagar då energin varit som bortblåst. Dessutom mådde jag lite illa vissa mornar mellan vecka 10-15, men det ska väl märkas att man väntar barn!? :} Men jag har varit skonad från allt vad foglossning, ryggont & magont heter! Tack! ♥ Kan det bero på att jag är så oerhört ung? ;} Haha, nejdå. Jösses, jag är ju redan 22!
 
Berättade även att jag är lite nervös inför förlossningen till skillnad från förra gången. Kommer det gå snabbt? Kommer man hinna in? Ska jag vänta längre hemma den här gången? Som svar fick jag att förlossningen nog kan gå riktigt fort den här gången.. :l {Pga. att jag är ung och som hon beskrev det: mjuk i min kropp, och att det inte var så länge sedan jag födde barn sist!} Så barnmorskan började förbereda mig på hur jag ska göra om jag föder ensam hemma. HAHA! Oj, riktigt så långt hade inte jag tänkt.. Det viktiga var att hålla barnet varmt, så filtar, filtar & åter filtar skulle då vara viktigt! Och avnavlingen behövde jag inte bry mig om.. ;} Meneeeeee... jag ber till Gud att jag hinner in ordentligt till förlossningen. Vilket jag tror! Tog det 19 timmar sist ska det väl inte ta 30 minuter nu? Hehe. Hennes ord om snabba förlossningar lugnade mig nästan lite.. eftersom det lät så oerhört osannolikt! Men vi får väl se hur det blir. :} Sedan fick jag lite papper att fylla i och att läsa igenom. "Och här finns lite information till de som blir deppiga blabla..". Det lät så roligt när hon sa det. Som att "ja det finns ju de som blir deppiga otroligt nog, när de fått en bebis!". Inte för att jag tror att hon menade det på det sättet, men det lät lite så. Det tyckte jag var roligt i alla fall, hehe. Hoppas nu att inte jag blir deprimerad! :O
 
Mycket babbel, här är mina värden i vecka 37+1:
Urinprov: bra
Blodvärde: 119
Blodtryck: 100/60
Sf-mått: 36 cm
Bebisens hjärtljud: ca 150 BPM {vi lyssnade direkt efter att barnmorskan hade känt efter hur bebisen låg, så först var hjärtljuden uppe i 160, men sedan sjönk det efter en stund.}
Vikt: + 11 kg
Bebisens läge: Fixerad! :D {Nu känns det nära på riktigt!}
 
 
Snygg bild, haha, men bättre än inget :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?