Smärtsamt
Publicerat den

 
 
Det känns som att jag har varit gravid hur länge som helst! Det där snacket om att den andra graviditeten "flyger förbi" stämmer inte för fem öre. Jag kan nästan minnas varenda dag, trots att jag inte mått dåligt. Långdragen är bara förnamnet! Skulle jag någon gång i framtiden bli gravid igen, då ska jag banne mig inte göra något graviditetstest förrän tidigast 2 månader efter försenad mens! Idag och även igår, så har jag haft fruktansvärt ont i magen. Vid revbenen, ungefär, precis under brösten. Jag kan knappt lägga mig ner, och särskilt inte ligga på sidan. Att resa sig upp gör djävulskt ont! Hoppas att det är på gång! ♥ {Men det gör alltså inte ont på det sättet att bebisen trycker på, utan mer som att något är i kläm eller har fått sig en rejäl känga!} För en stund sedan nös jag, haha. Det var det värsta på länge. Helvete vad det gjorde ont. Jag svor till och med av smärtan! Det är ju så att man blir nervös inför förlossningen bara på grund av detta.. Hur ska jag kunna "andas mig genom" värkarna när jag inte kan ta ett djupt andetag?
 
Har försökt att inte svanka så mycket under den här tiden för ryggens skull, men med en mage på 10-12 kg så är det svårt att hålla ryggen rak. ;} Som ni kan se på bilden.. Alla bristningar är för övrigt från förra graviditeten, har endast fått 1-2 nya och de är mitt på magen och syns inte på bild. 5 dagar kvar!
 
Jag tror att jag ska städa lite. Känns som att bebisen håller sig inne i magen tills det är rent & snyggt här hemma. Jag våttorkade golven bara för några dagar sedan, men det har blivit en stor kladdig fläck mitt på golvet i vardagsrummet? Hmm..
 
I eftermiddag ska jag till barnmorskan igen. Mäta och kolla lite värden. Hoppas att det är det sista besöket! ♥
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?