Mjölkstockning..
Publicerat den

Hej vänner! :}
 
Julia är på förskolan idag igen, som hon för övrigt går på gratis nu medan jag är mammaledig med Henry! Hur bra? :} Hon är inte överdrivet glad i att gå dit, men när det ska hämtas vill hon inte gå hem. Underbara treåring.. ;} 
Medan hon är där tänkte jag få lite gjort och städa av här hemma. Dammsuga och torka golv. Det berättade jag för Julia att jag skulle göra när vi höll på att göra oss i ordning förut. "Vart är dammstugan?" frågade hon då, haha! Hon är inte sen med att komma med schysta kommentarer och frågor.
 
Henry sover sin förmiddagsvila i vagnen ute på balkongen. För en gång skull kånkade jag upp den för trappan så att han slapp sova inne i vår bastu till lägenhet. Det kan seriöst inte vara nyttigt att bo så varmt som vi gör!? Det är nog 30 grader året om, skulle jag tro! Så går det när vardagsrumsfönstren samt köksfönstret ligger åt söder. Men det är faktiskt härligt ändå. Det ger en ljus lägenhet! :}
 
I eftermiddag ska vi in till Skövde och storhandla! Älskar det! Finns inget bättre än ett välfyllt kylskåp. Och känslan av att man har en rejäl frukost dagen efter är o s l a g b a r ! Jag är helt galen i frukostar!
 

För tillfället knaprar jag i mig antibiotika i form av Heracillin. Den fruktade mjölkstockningen som jag verkligen inte ville drabbas av drabbades jag självklart av ändå. Är jag förvånad? Så typiskt mig. Allt som jag inte vill ska hända, brukar alltid hända. Usch. Som tur var fick jag nog den lindrigaste varianten, om man bortser från mitt blodtrycksfall häromdagen som gjorde att jag nästan svimmade och blev sittande ute på gården i nästan en halvtimme innan jag kunde resa mig och komma in i lägenheten. Henry hade jag med mig, och han låg i vagnen och sparkade och hade sig under tiden. Som tur var {igen!} så var Frida med mig och var så snäll och hämtade vatten och satt med mig. Det värsta var ju att allting blir så pinsamt. Folk tittar och undrar vad fan man håller på med. Haha. Men det är så läskigt ju! All kroppskontroll försvinner, allt blir svart. Man hör inget och man ser inget. Det enda man kan göra är att vänta tills det går över.
 
Hur som helst. Allt gick bra och jag hade inte särskilt ont i bröstet. Feber dock. Kunde fortfarande amma, även om det var lite obehagligt. Åkte ner till vårdcentralen och efter att några läkare hade kikat på mig kunde mjölkstockning konstateras, då mitt ena bröst var rött och inflammerat.
 
Tabletterna är okristligt stora. "De är ju fan större än min snopp!" kläckte David ur sig när han öppnade burken. Hahah. Men delar man på dem så går det!
 
Kram!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?