Syskonkärlek
Publicerat den

Jag är så vansinnigt bra på att uppdatera min blogg just nu, men dagarna bara springer iväg och vi har fullt upp hela tiden! Det har inte gått en dag utan att vi har hittat på något, själva eller med någon annan. Är sommaren över nu? Det känns nästan så.. Bara de senaste dagarna har det börjat kännas mer höstigt och vi har börjat använda byxor och strumpor igen. Helt ärligt längtar jag faktiskt lite efter den mysiga hösten. Tända ljus, färgglada träd, lite kallare luft så att man kan vara ute utan att svettas... och så vidare! Nästa vecka är det dags för dagis igen, och Julia ska gå 15 timmar/veckan. Snacka om bra tajming! Från och med september det år de fyller 3, så får de gå 15 timmar gratis. Kunde ju inte bli mer lägligt! :}
 
Det brukar sällan bli som jag planerar, men min plan är i alla fall att när jag har lämnat Julia på dagis så ska jag direkt efteråt ta en hyfsad snabb promenad för att bränna lite kalorier. En timme räcker ju gott och väl, och Henry kan då få lite skönhetssömn i vagnen ute i den friska luften. Efter promenaden kan jag gå hem och bädda, fixa & dona{det är ju alltid stökigt någonstans}, äta m.m. innan jag hämtar henne igen. Sköna dagar! Aldrig i mitt liv kunde jag tro att det skulle vara såhär enkelt att ha två barn, får man säga så? Om Julia är borta { t ex hos sin pappa} så känns det som att jag kan göra precis vad jag vill. Henry hänger bara med och finner sig i det. Jag kan sitta och slappa framför en film medan han sitter hos mig eller sover, jag kan sitta en stund vid datorn, jag kan duscha eller gå på toaletten. Underbart! Men just i skrivande stund så går det riktigt bra med två stycken också. Den ena sover och den andra tittar på film efter en fartfylld dag nere på öppna förskolan. Det var ganska livat där nere idag, och Julia var till en början lite blyg. Meeeneee, det vände snart! Hon och hennes killkompis E lekte hur bra som helst och de klädde ut sig till prinsessor, byggde koja, jagade varandra och hade det helt enkelt riktigt roligt. Julia kunde dessutom stanna kvar på Arken medan jag och lillbrorsan gick iväg till BVC som ligger alldeles intill. :}
 
Syskonkärleken mellan Julia & Henry går nästan att ta på. Så stark är den! Än så länge gör ju inte Henry någon skada för Julia så hon har ju aldrig blivit arg på honom eller tyckt att han är dum eller jobbig. Faktiskt så är det snarare Julia som stör Henry på kvällarna..} Hon har många härliga kommentarer om honom, som till exempel: "vad härlig han är, lillbrorsan!". Ser hon honom inte så undrar hon var han är, och sitter han i sin babysitter så går hon fram och pratar och pussar på honom. Han älskar det! :} Hihi, hoppas att detta håller i sig nu! Även om jag kan tänka mig att det blir lite sura miner sen ju äldre Henry blir.. Om man skulle råka ta henne leksaker, dra henne i håret eller liknande.. Men det problemet får vi ta itu med då!
 
Såhär glad är Henry när syrran busar ↓
 

Henry bär kläder i stl 68 som han fick av sin farbror med familj. Så himla sött! Till dem hör även en mössa med små öron på.
 
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?