Julen
Publicerat den

Hej på er i stugorna!
 
Då var redan julen över (!), och faktiskt så är jag bra sugen på att plocka bort alla tomtar och liknande. Granen får gärna stå kvar i några veckor till, även stjärnorna i fönstret. Det blir ett mycket mysigare sken från dem än från vanliga lampor här hemma. :}
 
Vi hade förresten en väldigt fin & bra jul! Julafton spenderades hemma hos mina föräldrar, där vi åt julbord, tittade på Kalle Anka och fick besök av tomten. Henry regerade inte märkvärt på tomten, men Julia var lite spänd, hehe. Med morfar hack i häl vågade hon gå fram och ta emot sina många paket. Det är så mysigt & roligt att ha en tomte! Det gör så mycket! Barnen fick sjuka mängder julklappar, och då menar jag verkligen sjuka! En hel svart soppåse fylldes, och mycket mer fick de som inte fick plats där i! Julia fick bland annat små ladugårdar, ett väderkvarnshus {men då hon redan har ett sådant bytte vi det mot en Penbo i leksaksaffären igår}, en MASSA lego, pussel, en rosa stjärtlapp, en kassaapparat med en varukorg och pengar, en dockmatstol, en pippiservis, vantar och lite kläder! Henry fick massvis med kläder, en häftig flygplansbil som fungerar lite som en bobbycar, en massa leksaker anpassade efter hans ålder och en fin bilbana i trä från Kids Wood! :} Själv hade jag varit riktigt snäll tydligen! Dels fick jag innan julafton naglar betalda av David, och av tomten fick jag en ny necessär, en vit fin! Schampo & balsam från Matrix, presentkort på Ikea & Cervera, kläder, pengar & örhängen. Haha, örhängena använde jag en hel dag + natt, och jag har fått så sjukt ont i örsnibbarna! De har svullnat upp, lyser röda och varar sig något fruktansvärt. Vad kan det bero på tro? Ovana? Jag brukar sällan ha örhängen, men jag fick i dem utan problem! Jag kan knappt sova på sidan, och igår när jag besökte gymmet gjorde det svinont att ha på sig hörlurarna.. Aj! Men örhängena var fina i alla fall. ;}

Juldagen tillbringade vi i Grevbäck tillsammans med Davids släktingar. Där bjöds det på julbord till förrätt, för att senare bjuda på kalkon till varmrätt. Mumsigt!! Men jag blev så galet mätt att jag tappade hållningen totalt! Satt som en säck, haha! Julia och Henry var de enda barnen, men de hade det roligt ändå! Julia hade med sig lite leksaker hemifrån, men klarade sig bra ändå. Hon sprang omkring och tjöt som en stucken gris när David jagade henne fram & tillbaka. ;}

Under annandagen var vi hos min farmor och åt. Ja ni hör ju, vi har knappt varit hemma någonting!  I förmiddags tog jag dock tag i Julias rosa lådor i sitt rum.. Åh, ångest! Fyllda med skit skulle man kunna säga att de var. 2 typ Ica-kassar fylldes och slängdes i containern utanför oss. Känns oerhört skönt att de nu bara är halvfyllda, alla gamla Mc Donalds-leksaker slängdes, små nakna barbiedockor utan huvud, en massa dubbletter och mina gamla leksaker som det inte finns någon anledning att spara i alla tider. Jag fick nästan lite panik under jul för vi bor alldeles för litet för alla dessa saker. Faktiskt så tror jag inte att något rum i världen skulle vara lagom för Julias alla leksaker. Pinsamt! Det är en väldigt skön känsla att rensa, men samtidigt känner man sig så hemsk. Barnen i Sverige har hundratals leksaker var och så finns det de stackars barn som inte har någon. Orättvist!

Happ happ, nu ska jag kila in i duschen för ikväll väntar bowling och 11-årskalas! :} Trevligt trevligt!
Ha en fin lördag!
Kram på er



 Blöjbudet

Blöjor,barnmat,välling mm ,direkt hem tilldörren med hemleverans över hela Sverige.

NU ÄVEN MED BYXBLÖJOR OCH BLÖJTÅRTOR.

www.blojbudet.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?